Els hotelers de la Platja de Palma no participats per touroperadors alemanys estan diversificant mercats amb vista a la tempordada del 2002. Els empresaris d'aquesta zona, eminentment alemanya, redueixen fins al 20% la contractació de quotes amb majoristes d'aquell país, davant la baixada registrada enguany. Els hotelers aposten per mercats alternatius. Segons afirmà ahir a aquest diari el president de la Federació Hotelera de la Platja de Palma, Jordi Cabrer, diversos hotelers està optant per canviar d'estratègia i augmentar les capacitats d'emissors llatins com el francès, el Benelux, el mercat espanyol i alguns països de l'est.
Fonts de la Federació Hotelera de Mallorca qualificaren aquesta estratègia d'arriscada, «pots estimular mercats, però no pots forçar les vendes». Per això afegiren que aquesta posició no serà generalitzada al conjunt de la planta hotelera mallorquina. «Hi han destinacions vacacionals menys fortes que no s'ho poden permetre». En tot cas, des de la patronal mallorquina consideraren que la reestructuració i diversificació de mercats és una mostra de preocupació al sector davant la caiguda germànica.
Les mateixes fonts imputaren la caiguda alemanya a l'augment del turisme residencial, entre els visitants alemanys; al desviament de part d'aquests turistes cap a d'altres destinacions vacacionals de l'est de la Mediterrània; i pel fet que els descomptes que s'han realitzat enguany, només s'han traduït en vendes, quan els hotels dels mercats competidors (sobretot Turquia i Egipte) han estat plens.