algo de nubes
  • Màx: 19.27°
  • Mín: 8.69°
19°

Darrer vol comercial de l'històric DC-9

El «Martín Alonso Pinzón» posà fi, amb un trajecte entre Palma i Madrid, a 34 anys de serveis a Iberia

L'avió DC-9 Martín Alonso Pinzón fou l'encarregat ahir de posar punt i final a una etapa de la navegació aèria comercial espanyola, amb el darrer vol comercial que realitza una aeronau d'aquest model, que pertany a la flota del Grup Iberia. Amb un vol entre Madrid i Palma, en el qual foren convidats diveros mitjans de comunicació, acabà un període de 34 anys en què aquesta aeronau inicià l'activitat aèria civil a l'Estat Espanyol.

El primer d'aquests avions, amb el nom de Villa de Madrid, fou adquirit per Iberia el mes de juny de l'any 1967. Des de llavors fins ara, han arribat a estar en actiu simultàniament 34 aeronaus d'aquest model en la flota de la que va ser aerolínia bandera de l'Estat espanyol. Segons varen afirmar els portaveus de la companyia, els 47 avions DC-9 que Iberia ha tingut a la seva flota (només superats pels Boeing-727), reflecteixen la seva importància en l'evolució històrica de l'aerolínia i l'aviació civil espanyola.

El DC-9 fou el tercer model d'avió reactor que adquirí la companyia espanyola, després del DC-8 i el Caravele. Fou també el primer avió a cobrir trajectes entre aeroports espanyols i els d'Europa de l'Est. Volaren a destinacions com Varsòvia, Budapest i, posteriorment, Moscou. Fabricats per la nord-americana McDonell Douglas Corporation, els DC-9 d'Iberia dedicats fins ahir a realitzar vols de curt/mig termini, tenen una longitud de 36'37 metres, una envergadura de 28'27 metres, un abast de fins a 2.700 quilòmetres, i una capacitat de passatge de 110 persones.

Aquestes aeronaus estan sent substituïdes per avions Airbus A-320 i els MD-87, seguint el pla de renovació de l'aerolínia Iberia que començà l'any 1999 i està previst que sigui completat l'any 2003. La inversió total prevista és de 600.000 milions de pessetes. Durant aquest període, l'aerolínia preveu l'adquisició de 100 avions nous de manera que per a l'any 2003, el 65 per cent de les 200 aeronaus amb les quals opera el grup, tenguin una antiguitat màxima de quatre anys.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.