nubes dispersas
  • Màx: 26°
  • Mín: 17°
22°

Turisme posa en marxa mesures per evitar la mala imatge balear

Es mantindran contactes continus amb operadors turístics i mitjans alemanys i britànics

El conseller de turisme, Celestí Alomar, es reuní ahir amb una representació del sector turístic balear, touroperadors i agències de viatge, per presentar un plec de mesures que la Conselleria posarà en marxa de forma immediata. El motiu és agilitzar la comunicació amb els mercats turístics alemanys i britànics, i contarestar informacions perjudicals per la imatge de les Balears com a destinació vacacional. Sobretot es vol evitar que certes informacions es puguin traduir en anul·lacions de reserves cap a l'arxipèlag.

Segons informaren fonts del touroperador Alltours, l'Executiu Balear pretén impulsar un «sistema de contactes d'emergència amb majoristes, agències de viatge i mitjans de comuncació germànics i britànics, per contrarestar i si cal desmentir, certes informacions que perjudiquin la imatge balear com a destinació vacacional». En aquest sentit Alomar assenyalà que en els darrers anys, els estudis sobre el mercat alemany han mostrat el negatiu impacte de notícies com apagades elèctriques, problemes d'aigua o de residus. «Això ens fa pensar en la necessitat de crear vies de comunicació més àgils amb els nostres clients, per explicar-los quina és la realitat de l'arxièlag en cada moment».

Amb un paquet de vuit mesures, que costaran més de 200 milions fins el més de desembre, es pretén mantenir una informació correcta permanent que es traduirà també en una promoció diferenciada de Balears. «Aquest nou canal de de comunicació directa amb els nostres clients els ha de generar confinça, i ens ha de donar una imatge de professionalitat i d'exclussivitat. A més, ens ha de servir per dirigir-nos a segments de mercats especialitzats», indicà Alomar. Es contractarà una empresa de relacions públiques a Alemanya i una altra a Gran Bretanya i es concretarà l'oficina de representació balear a Berlín. A més, es duran a terme tasques promocionals i d'informació directa.

Per altra banda, i com a mesura més novedosa, s'avançarà una campanya de marqueting dirigida a als principals operadors turístics. En primer lloc dins aquesta setmana s'enviaran 6.500 mails institucionals a intermediaris britànics, signats per Celestí Alomar. En aquestes missives s'els informarà de la firma del conveni col.lectiu del transport discrecional, i s'els assegurarà que no es produiran noves vagues al sector. Segons sembla, aquest mercat, que estava a l'alça, ha experimentat un retrocés de reserves arran de la vaga del transport discrecional.

D'altra banda, el Govern també posarà en marxa un pla de fidelització dels clients amb la destinació turística, a través de la promoció directa amb missatges positius en origen. Per dur a terme aquest pla de fidelització, està previst treballar en una zona pilot a l'abril del 2003». En aquest sentit també es potenciarà el portal actual d'Internet visitbalears.com.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.