El conseller de turisme, Celestí Alomar, es reuní ahir amb una
representació del sector turístic balear, touroperadors i agències
de viatge, per presentar un plec de mesures que la Conselleria
posarà en marxa de forma immediata. El motiu és agilitzar la
comunicació amb els mercats turístics alemanys i britànics, i
contarestar informacions perjudicals per la imatge de les Balears
com a destinació vacacional. Sobretot es vol evitar que certes
informacions es puguin traduir en anul·lacions de reserves cap a
l'arxipèlag.
Segons informaren fonts del touroperador Alltours, l'Executiu
Balear pretén impulsar un «sistema de contactes d'emergència amb
majoristes, agències de viatge i mitjans de comuncació germànics i
britànics, per contrarestar i si cal desmentir, certes informacions
que perjudiquin la imatge balear com a destinació vacacional». En
aquest sentit Alomar assenyalà que en els darrers anys, els estudis
sobre el mercat alemany han mostrat el negatiu impacte de notícies
com apagades elèctriques, problemes d'aigua o de residus. «Això ens
fa pensar en la necessitat de crear vies de comunicació més àgils
amb els nostres clients, per explicar-los quina és la realitat de
l'arxièlag en cada moment».
Amb un paquet de vuit mesures, que costaran més de 200 milions
fins el més de desembre, es pretén mantenir una informació correcta
permanent que es traduirà també en una promoció diferenciada de
Balears. «Aquest nou canal de de comunicació directa amb els
nostres clients els ha de generar confinça, i ens ha de donar una
imatge de professionalitat i d'exclussivitat. A més, ens ha de
servir per dirigir-nos a segments de mercats especialitzats»,
indicà Alomar. Es contractarà una empresa de relacions públiques a
Alemanya i una altra a Gran Bretanya i es concretarà l'oficina de
representació balear a Berlín. A més, es duran a terme tasques
promocionals i d'informació directa.
Per altra banda, i com a mesura més novedosa, s'avançarà una
campanya de marqueting dirigida a als principals operadors
turístics. En primer lloc dins aquesta setmana s'enviaran 6.500
mails institucionals a intermediaris britànics, signats per Celestí
Alomar. En aquestes missives s'els informarà de la firma del
conveni col.lectiu del transport discrecional, i s'els assegurarà
que no es produiran noves vagues al sector. Segons sembla, aquest
mercat, que estava a l'alça, ha experimentat un retrocés de
reserves arran de la vaga del transport discrecional.
D'altra banda, el Govern també posarà en marxa un pla de
fidelització dels clients amb la destinació turística, a través de
la promoció directa amb missatges positius en origen. Per dur a
terme aquest pla de fidelització, està previst treballar en una
zona pilot a l'abril del 2003». En aquest sentit també es
potenciarà el portal actual d'Internet visitbalears.com.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.