La pau al sector del transport discrecional no és total. Aquesta conclusió s'extreu després de la reacció del representant d'UGT al sector, Pedro Berruezo, a l'acord firmat dimarts entre la patronal i CCOO. Berruezo llevà tota la credibilitat a la firma a causa que «Jaume Batle no compleix el conveni ni tan sols dins la seva empresa». El cap d'UGT al Transport Discrecional es basà per fer aquesta acusació en el fet que «no paga les hores extres completes». De fet, segons fonts del sector, fins a aquesta primavera les havia pagades a 900 pessetes, quan el conveni fixava que s'havien de pagar a 1.000 pessetes, un 11% més.
Per això, Berruezo assegura que «la firma de Batle a l'acord dóna poca credibilitat al nou conveni». A més, assegurà que «l'acord, que no és bo, no és millor que el que plantejaren a l'aeroport el segon dia de vaga, i llavors ens hauríem de demanar perquè CCOO no evità un dia i mig de vaga».
Aquest front entre UGT i Batle es trasllada més enllà del conflicte general al transport discrecional i, de fet, ahir va quedar vist per a sentència un judici del sindicat contra l'empresa que presideix Jaume Batle. En concret, el sindicat ha impugnat les eleccions celebrades a principi del mes de juny perquè «no ens admeteren les nostres llistes perquè deien que s'havien presentat fora de termini» explicà Berruezo. Ara bé, el cap sindical assegurà que «això, no obstant, la Mesa electoral sí que ens acceptà les llistes». Per a Berruezo, el front que té obert UGT dins l'empresa és doble, ja que «CCOO i l'empresa en aquest cas van junts». Això corrobora la freda i dolenta relació que existeix entre CCOO i UGT.
Pel que fa al judici, fonts pròximes a Jaume Batlle explicaren que «aquest judici es tracta d'una impugnació a les llistes electorals, però és, més que res, un enfrontament entre CCOO i UGT», llevant ferro al fet que UGT denunciàs directament a l'empresa i no a CCOO.
Comissió de seguretat
Durant el matí d'ahir representants de la Conselleria de Treball,
d'UGT, de CCOO, i de la Patronal del Transport Discrecional es
reuniren per trobar solucions a la manca de seguretat laboral dels
conductors. Els punts més comentats, segons explicà Berruezo, varen
ser les hores extres i l'excès de jornada, que segons els sindicats
no està sota control, i la complexitat d'alguns trajectes, com ara
les excursions a la Calobra. Igualment, es tractà el tema del
descans mínim entre jornades laborals.