L'estudi informatiu sobre el projecte de desdoblament de carretera de Manacor, entre Son Ferriol i Montuïri, inclou una alternativa que preveu menys rotondes que l'opció presentada pel Govern. Aquesta alternativa proposa set rotondes (incloent-hi la primera que es construeix a Son Ferriol i la darrera que ja existeix a Montuïri-Porreres) i vuit enllaços (passos a diferent nivell). En una distància de 13 quilòmetres, des de Casa Blanca a Montuïri, els conductors només es trobaran amb la rotonda d'Algaida.
La carretera continuaria tenint 15 nusos o connexions amb carreteres secundàries, variants i canvis de sentit, però en aquest cas predominaran els enllaços subterranis, que no frenaran tant la circulació. Aquesta opció serà estudiada per la Conselleria d'Obres Públiques després de les crítiques rebudes pel projecte que preveu deu rotondes i cinc enllaços. L'opció amb menys rotondes aconseguiria una velocitat mitjana pròxima als 90 quilòmetres per hora, i el temps de viatge seria d'uns 17 minuts. En canvi, el cost econòmic seria major (5.871 milions) i també les expropiacions (733.686 metres quadrats).
Obres Públiques vol incidir sobretot en el fet que les rotondes compleixen la funció de regular la velocitat màxima de la carretera i, per tant, augmentar-ne la seguretat. En total, l'estudi informatiu inclou quatre alternatives per al desdoblament entre Son Ferriol i Montuïri. A més de les dues esmentades, n'hi ha unes altres dues que preveuen 13 i 11 rotondes i 2 i 4 enllaços, respectivament, alternatives ja descartades. L'equip redactor format per les empreses Eyser i Estiu proposa com a solució l'alternativa 3 (10 rotondes i 5 enllaços).