lluvia ligera
  • Màx: 26°
  • Mín: 23°
23°

Els serveis mínims evitaren una jornada de caos a Son Sant Joan

Iberia cancel·là més de 280 vols a la Península, però a Palma es realitzaren tots

74746
Els turistes que arribaren fent escala patiren retards importants. | T.A.

La primera jornada de vaga de pilots (de les deu convocades tots els dimarts de juliol i els dilluns d'agost) es resolgué amb total normalitat pel que fa a les 37 operacions amb origen o destinació a Son Sant Joan. El retard mitjà fou inferior als vint minuts, tant en sortides com en arribades. La punta màxima d'espera es produí en una sortida Palma-Madrid de les 19.55, en què es registrà 1 hora i 20 minuts de demora. No hi hagué cancel·lacions. Segons informà Iberia, a la resta de l'Estat la puntualitat va ser del 84% i tampoc no s'anul·laren més operacions de les 284 estipulades pels serveis mínims.

Tot i això, en alguns aeroports es produïren retards importants. Especialment els viatgers amb escales, provinents de vols internacionals, sofriren les esperes més llargues. Els principals perjudicats foren els aeroports petits per unes comunicacions reduïdes notablement. Aquests, però, representen un volum límit de passatgers. Segons informà Aeroports Espanyols i Nagegació Aèria, AENA, el funcionament aeroportuari de Son Sant Joan fou «similar al d'un dia normal».

Els pilots compliren el 100% de serveis mínims marcats per Foment per a les comunicacions aèries entre la Península i l'Arxipèlag. Finalment no es produí la temuda vaga de zel. Respecte de la resta de principals aeroports espanyols, AENA informà que la situació havia estat controlada i que no s'havien generat més cancel·lacions que les previstes. L'aerolínia assenyalà que a Madrid-Barajas havia registrat un índex de puntualitat del 93% i només un retard mitjà de 2 minuts.< Pel que fa a l'aeroport del Prat, la jornada també transcorregué amb normalitat. Els problemes es produïren quan es registrà un overbooking en alguns vols d'Spanair.

Alguns clients que inicialment havien reservat un bitllet per volar amb la companyia Spanair es trobaren que aquesta havia venut alguns passatges als usuaris d'Iberia que s'havien quedat sense vol. En aquest sentit, no es compliren els temors de la resta de companyies aèries respecte dels retards col·laterals pels seus vols i, de fet, es beneficiaren pel canvi de reserves de nombrosos usuaris que optaren per companyies alternatives, davant l'anunci de vaga de pilots d'Iberia, com també per l'anul·lació prèvia dels seus vols. Quant a la repercussió de la protesta pel sector turístic, no es percep com a significativa.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.