Més de 400 propietaris es veuran afectats per les expropiacions de terreny necessàries per executar la primera fase de desdoblament de la carretera de Manacor, des de Son Ferriol a Montuïri, segons consta a l'estudi informatiu del projecte redactat per un gabinet extern que sortirà a exposició pública en les pròximes setmanes. El projecte preveu la construcció d'una nova calçada al llarg de 25 quilòmetres molt pròxima a la ja existent, que sumarà quatre carrils, amb una mitjana infranquejable i accés permès des de i cap a la dreta. Els carrils tindran una amplària de 3'5 metres i la mida de la mitjana serà de 2'40 metres o d'1'57, segons els trams de carretera.
Les voreres, que a la vegada serviran de carril d'incorporació a les finques afectades, tindran 2'50 metres d'ample i arribaran a 3'5 en els trams d'accés. De Son Ferriol a Montuïri, es comptabilitzen fins a 300 accessos a finques, encara que no tots tindran enllaç des de la carretera. Cada tres quilòmetres com a màxim es podrà realitzar un canvi circulatori a través de rotondes, que podran ser de diferent nivell segons les necessitats. De fet, s'estudien quatre alternatives amb diferents proporcions d'encreuaments de rotonda i passos a diferent nivell.
Amb la duplicació de la calçada, continuació del desdoblament de la carretera de Son Ferriol que s'executa en aquests moments, aquesta carretera tindrà capacitat per absorbir a hores punta 3.500 vehicles/hora (70.000 vehicles/dia). Actualment, la capacitat de la carretera és de 2.000 vehicles en hores punta (40.000 al dia, aproximadament). A més a més, la velocitat mitjana serà, com a mínim, de 70 o 80 quilòmetres per hora. El trajecte de Son Ferriol a Montuïri es realitzarà en 20 minuts.