cielo claro
  • Màx: 25°
  • Mín: 17°
17°

Indignació al Pacte de Progrés pels pocs doblers que Madrid dóna al tren

El senador Cámara demanarà explicacions al ministre Cascos per aquest menyspreu

Les «magríssimes» inversions previstes pel ministeri de Foment a les Balears en matèria ferroviària ja han generat una forta indignació entre bona part de les forces polítiques del Pacte de Progrés. El senador Manuel Cámara va anunciar ahir que demanarà explicacions sobre aquest fet al ministre Francisco Àlvarez Cascos a la comissió d'infraestructures que tindrà lloc demà. Cámara plantejarà al ministre si el Govern té previst algun tipus d'inversió ferroviària a les Balears d'acord amb l'article 10 del Règim Especial en què s'assenyala que Madrid col·laborarà en la potenciació del transport ferroviari.

De fet, la Conselleria d'Obres Públiques ja va expressar ahir el seu fort malestar per la poca inversió prevista. Ara el senador Cámara retreu al ministre que només s'hagin previst 50 milions per a l'estudi d'un tramvia a Palma i recorda que «el Govern autonòmic està assumint inversions de milers de milions en el desenvolupament de la xarxa ferroviària». Càmara recorda que el passat desembre ja es va presentar una al·legació demanant per enguany una inversió de Madrid d'almanco 2.000 milions de pessetes per a noves línies fèrries.

Precisament ahir, el conseller d'Hisenda, Joan Mesquida, també va fer referència a la falta d'aplicació del REB per part del Govern i reconegué que està indignat perquè «el ministre Cascos ven TGV per tota Espanya i després no ens responen quan el Govern balear fa una clara aposta pel transport ferroviari». Mesquida lamentà que la Comunitat s'hagi d'endeutar per executar projectes com el soterrament del tren a Palma o la línia fins a la Universitat, on es preveu una inversió de 20.000 milions, quan Madrid hauria de cofinançar aquestes obres.

Unió Mallorquina es va sumar també a les queixes i manifestà que el Govern Central ha demostrat una altra vegada que discrimina la nostra comunitat. UM considera que «els 50 milions que rebrà la Comunitat en set anys per a projectes ferroviaris fan rialles, perquè el pla estatal supera el mig bilió de pessetes». UM recorda que «Balears és de les autonomies que tenen manco inversió estatal per habitant i s'acusa l'Estat central de demostrar una escassa sensibilitat cap a les Illes».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.