algo de nubes
  • Màx: 29°
  • Mín: 22°
29°

Les Escoles Mallorquines recullen el premi de Diari de Balears

El sopar reuní l'equip d'articulistes del diari amb el president del Grup Serra

En un sopar de germanor celebrat en el Molí des Comte, el president del Grup Serra, Pere A. Serra, entregà dijous a vespre el premi Primera Plana de Diari de Balears a la presidenta del Moviment d'Escoles Mallorquines, Maria Tous. El guardó és en reconeixement a la ja dilatada i meritòria tasca d'aquest moviment en defensa de l'ensenyament de català. A l'acte hi assistiren la pràctica totalitat de la trentena d'articulistes de les planes d'Opinió del diari.

En el parlament, en el qual explicà els motius del premi, el president del Grup Serra, Pere A. Serra, féu un reconeixement del Moviment d'Escoles Mallorquines i recordà que aquests professionals han arribat a milers i milers d'alumnes en els anys que duen desenvolupant la seva tasca. «Aquests estudiants seran i són els lectors de Diari de Balears perquè han pogut gaudir d'una bona formació en català», digué. Així mateix, Pere Serra considerà molt meritòria la tasca feta per Diari de Balears a Mallorca ja que «el País Valencià, amb moltíssims més habitants que nosaltres, encara no han aconseguit tenir un diari en català». El guardó consistí en una placa i una escultura d'Enrique Broglia.

També parlà el director de Diari de Balears, Miquel Serra, el qual agraí als articulistes la seva constància i fidelitat al Diari, gràcies a les quals «tenim la millor plantilla de col·laboradors de la Premsa mallorquina». També expressà la seva satisfacció per haver-los reunit pràcticament tots en l'acte d'entrega del cinquè guardó Primera Plana.

Així mateix, Maria Tous pronuncià un entranyable discurs en el qual indicà, dirigint-se als articulistes, que «per a mi ser aquí ara és com estar a casa, fent tertúlia amb uns amics molt coneguts. Jo vos llegesc a tots cada dia, i vos conec a tots per la foto que apareix en el diari. És una gran satisfacció tenir l'oportunitat de saludar-vos en persona, compartint plenament els objectius de normalització de la llengua. I he de dir que la vostra tasca és molt important. També la nostra ho és, en defensa del català». Així, l'entrega del premi es convertí també en una vetlada molt animada en la qual es varen comentar i debatre tot tipus de qüestions.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.