Ahir tingué lloc la reunió de coordinació per a la defensa contra els incendis forestals del 2001, a la qual participen els representants de totes les institucions de la Comunitat Autònoma implicades en la lluita contra aquest tipus de sinistres. A la reunió hi foren presents membres de la Guàrdia Civil (Seprona), Protecció Civil, exèrcits de Terra i Aire, Bombers de Mallorca, Cos Nacional de Policia, Ajuntament de Calvià, Ajuntament de Palma, Direcció General d'Interior, Emergències 112, Gesa, Emaya, Autoritat Portuària, Tragsa i, per part de la Conselleria de Medi Ambient, la Direcció General de Biodiversitat i l'Institut Balear de la Natura (Ibanat).
Aquestes trobades se celebren cada any, concretament a l'inici de l'època de màxim perill d'incendis, per tal de coordinar les actuacions que es duran a terme. Ahir, els participants analitzaren els resultats de l'any 2000 i, de cara a enguany, es tractà la previsió dels recursos, la normativa d'aplicació, la participació de voluntaris, etc. La Conselleria manté la concepció dels incendis forestals com a un problema permanent, al llarg de tot l'any, i no com a una campanya temporal de l'estiu o d'una època determinada.
Les característiques del sistema de vigilància i extinció es basen en el reforçament de tot el sistema de lluita a les illes de Menorca i Eivissa-Formentera, la incorporació gradual i desmobilització progressiva dels mitjans en funció de la meteorologia, la millora de la cobertura aèria per a tot el territori balear mitjançant la incorporació d'un nou Air Tractor amb base a Son Bonet, la millora de les comunicacions per a la guarda forestal, etc.
Enguany es continuarà el servei nocturn de guàrdies iniciat en el 2000 per tal de cobrir així les 24 hores del dia, durant l'època de major risc. A més, es fa necessària novament la contractació d'un servei tècnic de guàrdia específic per a les illes de Menorca i Eivissa-Formentera. El tècnic de guàrdia situat a Mallorca té dificultats per desplaçar-se a aquestes illes. La dotació pressupostària de la lluita contra els incendis en el 2001 augmenta 90 milions de pessetes respecte del 2000, i arriba així als 700 milions.