algo de nubes
  • Màx: 26°
  • Mín: 17°
17°

La Fira de maig no tindrà mostra de vaques per primer cop en la història

L'any passat el ramat fou retirat de l'exposició com a protesta per la política agrària

Per primera vegada en la història, la Fira ramadera de maig a Campos no inclourà mostra de ramat boví, ni tampoc no es durà a terme el concurs morfològic a causa de la prohibició del transport d'animals pel mal de les vaques boges i per la febre aftosa. La Fira agrícola i ramadera de l'any passat no fou més que la punta de l'iceberg de la decadència del món de la pagesia illenca, agreujat per tots els escàndols alimentaris i les epidèmies que en el darrer any han deixat el sector molt malmès. En aquest sentit, cal recordar que en l'edició passada de la Fira de maig els pagesos campaners s'emportaren les seves vaques de la mostra en senyal de protesta contra la política agrària de l'exconseller d'Agricultura Joan Mayol.

Malgrat tot, la mostra d'enguany no estarà exempta d'animals, ja que les vaques seran substituïdes per una exposició de cans de caça, una altra de compravenda de cavalls de muntura i la cinquena mostra d'aus. En la present edició de la Fira de maig, els productes locals assoliran un especial protagonisme gràcies a la segona mostra de cuina típica de Campos, la qual estarà ubicada a la plaça de l'estació. Així mateix, la Fira inclou la mostra anomenada «Fet a Campos», amb més d'una trentena d'expositors de productes locals a la plaça Major.

D'altra banda, s'ha de destacar que l'esport tindrà una especial rellevància amb la disputa de la XXII semimarató. Ahir, en el decurs de la presentació de la Fira, el batle, Andreu Prohens (PP), va explicar que s'han organitzat molts actes no només pel proper diumenge, sinó també per dissabte i pel cap de setmana després de la Fira. «La nostra intenció és que la mostra és perllongui més enllà del diumenge de la Fira», puntualitzà.

Per la seva banda, la regidora de Cultura i Festes, Magdalena Rigo (PP), va admetre que per organitzar la Fira de maig sense la tradicional mostra i el concurs de vaques «hem hagut de fer exercicis de malabarisme per poder suplir els animals. No obstant això, hi haurà un ampli ventall d'ofertes i d'activitats lúdiques per a tot al públic». Tanmateix, la presència del bestiar vacum ja és del tot residual. En aquest sentit, els cartells d'algunes activitats lúdiques i culturals s'han dissenyat pensant en la pell de les vaques, amb taques negres i blanques. El Col·lectiu de Joves Campaners ha organitzat una marxa nocturna, «Pastura de nit».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.