algo de nubes
  • Màx: 26°
  • Mín: 20°
23°

L'Institut de la Dona i jutges volen garantir les proves de violacions

La directora de l'Institut de la Dona, Francesca Mas; el jutge degà, Pere Barceló; i metges de Son Dureta mantingueren ahir una reunió per tal de consensuar un protocol d'obligat compliment que s'aplicarà a les víctimes de violacions. Els objectius que les parts persegueixen són garantir l'atenció de les dones i salvaguardar la validesa de les proves pericials que poden ser bàsiques per inculpar l'agressor en el moment del judici. Aquesta reunió és conseqüència de les denúncies realitzades per ginecòlegs de l'hospital Son Dureta, que es queixaren de la manca de resposta dels metges forenses quan són requerits per recòneixer les víctimes de les violacions.

Francesca Mas manifestà ahir que s'estan estudiant fórmules per tal d'aconseguir aquesta doble finalitat. «El que no es pot excusar és una atenció deficitària», digué, a la vegada que advocà per la signatura d'un protocol que vinculi les funcions que han de ser d'obligat compliment en casos d'agressió sexual, la mateixa solució que han reclamat els metges de Son Dureta. El problema que es planteja en cas d'absència del forense és la possibilitat que s'invalidin les proves judicials, especialment les mostres biològiques d'interès legal.

Actualment és una empresa de missatgeria la que s'encarrega del trasllat d'aquestes proves entre Son Dureta i els jutjats, però així no es compleix el requisit de custòdia per part d'un operador judicial i el defensor del violador pot reclamar en el judici la seva nul·litat. A la propera reunió, que se celebrarà en dues setmanes, assistiran representants dels metges forenses, per tal de negociar un acord vinculant.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.