algo de nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 16°
15°

Els desdoblaments fins a Montuïri i Santa Ponça comencen enguany

El Govern donarà el màxim impuls a les obres per superar la saturació del trànsit

Els desdoblaments Palmanova-Santa Ponça (carretera de Ponent-Andratx) i Son Ferriol-Montuïri (carretera de Manacor) s'iniciaran després de l'estiu d'enguany, segons la previsió i la planificació de la Conselleria d'Obres Públiques. El desdoblament de la carretera Palmanova-Santa Ponça, una de les més saturades de Mallorca, sortirà a concurs el mes que ve amb un pressupost de 1.800 milions de pessetes.

La intenció del departament, amb Josep Antoni Ferrer al capdavant i Joaquín Rodríguez com a director general d'Obres Públiques, és adjudicar aquest projecte pel mes de juny o juliol, si bé aquesta data presenta el problema de trobar-se en plena temnporada alta i la nova via unirà precisament alguns dels principals nuclis turístics de la costa de Calvià.

Per tant, la Conselleria considerarà la idea d'ajornar el començament de les obres o de realitzar treballs que no afectin l'afluència massiva de vehicles en aquella època i no que provoquin molèsties a residents i turistes. La carretera Palmanova-Santa Ponça presenta afluències punta de més de 40.000 vehicles diaris, dels quals uns 2.000 són pesants (autocars i camions).

Durant l'estiu, les retencions són llargues en aquesta carretera, principalment a les rotondes de Cala Figuera i Santa Ponça. Cal dir que, fora del projecte de desdoblament, ja s'ha adjudicat l'ampliació de la rotonda de Santa Ponça amb un pressupost de 669 milions de pessetes. El projecte fou adjudicat pel Consell de Govern el passat mes de novembre i incorpora un pas subterrani.

La rotonda serà ampliada de manera considerable fin assolir una forma elíptica de 45 metres a la part més àmplia i de 26 en la més estreta. El pas subterrani (per continuar la circulació entre Palmanova i Peguera, mentre que la superfície de la rotonda servirà per desviar el trànsit dirigit a Santa Ponça, Son Ferrer i Calvià poble) tindrà dues calçades amb dos carrils de 3'5 metres cadascun.

A més, la rotonda disposarà d'una nova passarel·la per a vianants que substituirà l'actual. Tindrà una àmplaria de 2'4 metres en tota la seva llargària i l'altària de la barana serà d'1'25 metres. Tornant al tram Son Ferriol-Montuïri, ja fou adjudicat fa dos mesos amb un pressupost de 3.500 milions de pessetes.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.