Recuperat a 21 metres de fondària el cadàver del segon nin negat a Alcúdia

Una quinzena de bussos voluntaris s'afegiren ahir a les tasques de rastreig

TW
0

Els bussejadors localitzaren ahir dematí a 21 metres de profunditat el cos de Marc Gil, el major dels germans que el passat diumenge capvespre caigueren a la mar a Alcúdia amb el seu pare, que aconseguí salvar la vida en aferrar-se a les roques. El dilluns fou recuperat el cos del petit Àngel, de 9 anys. Des d'aleshores, els Geas de la Guàrdia Civil i personal de Salvament Marítim continuaven rastrejant el fons de la mar per la zona de la cova Tancada i del cap de Menorca.

Tal com informaren fonts de Salvament Marítim, el tercer dia de rastreig començà amb la incorporació d'una quinzena de bussejadors voluntaris, la majoria d'ells bombers professionals de Palma i del Consell. Sembla que devers les onze i deu del dematí un efectiu del primer grup d'immersió trobà el cadàver de Marc, que estava a 21 metres de profunditat i a poca distància, tan sols uns 50 metres, del lloc on fa dos dies va ser localitzat Àngel. El bussejador donà l'avís a la resta del grup (cinc persones més), tots ells coordinats pel Grup d'Especialistes d'Activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil. Aquests tragueren el cos de l'aigua i una embarcació de Salvament Marítim el traslladà fins al Port d'Alcúdia. L'autoritat judicial se'n va fer càrrec.

La difícil tasca de rastreig ha estat coordinada pel capità de la zona d'Inca de la Guàrdia Civil. Les jornades de dilluns (des de la trobada d'Àngel) i de dimarts es varen suspendre el migdia a causa de l'esgotament dels efectius i la baixa temperatura de l'aigua. Els bussos col·locaren boies per senyalitzar la zona rastrejada.