L'índex de mortalitat a l'Hospital és el segon més baix de l'Estat espanyol

Un directiu d'una empresa especialitzada va visitar el centre i lliurà els resultats

TW
0

Una auditoria realitzada en 140 hospitals d'arreu de l'Estat espanyol ha revelat que la Fundació Hospital de Manacor és el segon amb més baix nivell de mortalitat. El metge Luis García, directiu de l'empresa IASIST, organitzadora dels premis TOP 20 que inclou els millors centres mèdics de l'Estat espanyol i entre els quals hi ha l'Hospital de Manacor, va visitar el centre comarcal per tal d'informar dels resultats obtinguts arran de l'auditoria realitzada.

Una de les dades més rellevants és que l'índex de mortalitat registrat a la Fundació és el segon més baix de tot l'Estat. Aquest paràmetre estadístic és el resultat d'un estudi que ha estat elaborat amb pacients que pateixen una mateixa patologia i amb uns similars riscs de mortalitat de tots els hospitals que han estat objecte d'estudi.

En aquest sentit, els resultats de l'estudi revelen que l'estada mitjana dels pacients a l'Hospital és «baixa». D'aquí es dedueix que «un malalt a qui s'ha diagnosticat una bronquitis, està ingressat un dia i mig menys en el centre sanitari de Manacor que no pas en altres hospitals». D'altra banda, «en el cas que la patologia que sigui diagnosticada es tracti d'una fractura de maluc, aleshores el pacient haurà de restar-hi una mitjana de dos dies i mig menys que en qualsevol altre hospital».

En el decurs de l'exposició dels resultats als caps de serveis de la Fundació Hospital, el doctor Luis García va anunciar que, malgrat els bons resultats obtinguts, en un futur el centre pot potenciar «l'ambulatorització dels tractaments mèdics». Així, el director adjunt a gerència de la Fundació Hospital, Xavier Feliu, assenyalà que «es tracta de realitzar el màxim nombre d'intervencions possibles fora del recinte hospitalari».