Sols 30 comunitats de veïns instal·laren l'any passat comptadors individuals

EU-Els Verds atribueix els mals resultats del 99 a «la falta de voluntat política d'Emaya»

TW
0

El grup municipal d'Esquerra Unida-Els Verds lamentà ahir que «només 30 de les 359 comunitats de veïns» interessades l'any passat en la instal·lació de comptadors individuals d'aigua hagin pogut finalment transformar els seus comptadors comunitaris, tal com queda reflectit en l'informe anual de 1999 d'Emaya.

El grup municipal atribuí «aquests pobres resultats» (el 1998 foren 25 els habitatges que acceptaren comptadors individuals enfront dels 30 del 1999) a la «manca de voluntat política d'Emaya», la presidenta de la qual és Maria Crespo. En aquest sentit, Jordi López afirmà que «és ridícul» que per «una qüestió tècnica o de finançament la gran majoria de les comunitats de propietaris que havien sol·licitat comptadors individuals, 329, no ho hagin pogut fer finalment». López considera que els criteris acordats per Emaya perquè els ciutadans poguessin reconvertir els comptadors comunitaris en individuals «resulta inviable econòmicament per a molts dels ciutadans».

Així, López diu que aquesta instal·lació suposa un cost de 200.000 pessetes per habitatge, ja que Emaya només deixa que s'instal·lin comptadors mecànics, fet que obliga que s'hagin de canviar les canonades i resulti molt més car fer-ne la instal·lació. En canvi, considera que «si Emaya permetés la col·locació de comptadors electrònics i deixàs que empreses privades finançassin el cost, no seria necessari substituir les canonades i la inversió només costaria 30.000 pessetes». Per una altra banda, el regidor d'Esquerra Unida-Els Verds considera també que l'Ajuntament hauria d'allargar el termini que té la comunitat de propietaris per pagar aquestes despeses, que actualment és d'un any.

És a dir, Emaya avança els doblers que els veïns han de pagar pels comptadors i aquests tenen un any per fer la liquidació. Aquest grup municipal de l'oposició creu, però, que hauria d'haver-hi de termini fins a tres anys per poder pagar les despeses de la instal·lació. Per López no són vàlides «les raons legals» que justificà en el seu moment Emaya per a la instal·lació de comptadors electrònics i insisteix que tot es resumeix «en una falta de voluntat política per resoldre aquest problema».