El Govern farà grups de treball per estudiar l'ús dels dipòsits d'Alcúdia

Morro ofereix als pescadors entrar en la iniciativa per abaratir el preu del cru

TW
0

El Govern balear posarà en funcionament un equip de treball integrat per tècnics i representants dels sectors afectats per la pujada de combustible perquè, a partir de la setmana que ve, s'estudiïn les possibilitats d'utilització dels dipòsits que Gesa té a Alcúdia per descarregar cru. Aquest fou un dels compromisos que adquirí ahir el conseller d'Agricultura Mateu Morro, davant la representació de pescadors de l'Illa, amb els quals es reuní per tractar en sengles reunions la problemàtica del combustible i la normativa autonòmica de pesca de rotlle.

En el primer encontre, en què el sector li demanà que afavorís l'entrada d'altres operaris de combustible, Morro els comentà la possibilitat de saltar-se «el monopoli» que té la companyia CLH en la distribució del cru a les Illes i els oferí la possibilitat que nomenin dos representats perquè formin part dels grups de feina. El Govern, segons destacà Morro, estaria disposat a fer-se càrrec del finançament de les instal·lacions encara que està per decidir si assumirà tot el cost o només una part.

En el projecte, a més del Govern, hi estan fent feina membres d'Unió de Pagesos i de Pimem, per la qual cosa, en un principi, ja estarien representats els sectors afectats, encara que tampoc no es descarta ampliar l'oferta a altres organitzacions. El coordinador d'Unió de Pagesos, Joan Mas, corroborà la col·laboracoó que estan desenvolupant amb l'Executiu autonòmic en aquest sentit i assegurà que la iniciativa «és la millor manera de botar-se l'embut de CLH si, finalment, resulta viable».