Els educadors desaconsellen que els professors nous facin tutories

Han de detectar les situacions de possible conflicte de l'alumnat als instituts

TW
0

La detecció precoç dels conflictes educatius als instituts fou ahir el centre de la jornada que reuní al Conservatori de Palma devers 200 professors d'ensenyament secundari, per participar d'un debat sobre el sistema de tutories que, de manera voluntària, els centres podran aplicar enguany, seguint la recent Ordre de regulació de l'organització i funcionament dels instituts d'educació secundària de Balears.

En termes grollers, aquest sistema suposa la possibilitat que els professors amb càrrec de tutors atenguin els alumnes "especialment els que han de menester atenció segons reflecteix la seva trajectòria" individualment durant una hora per sobre dels horaris que són fixats en l'actualitat. La funció de detecció precoç dels problemes dels estudiants no ha de ser confosa, emperò, amb la responsabilitat de solucionar-los, segons explicà ahir el professor Antoni Olona, ponent de la jornada amb la conferència La tutoria a l'ESO.

Olona, especialista en conflictivitat, habilitats socials, desenvolupament curricular i tutories, insistí que els serveis socials comencen «on acaba la feina del tutor», la qual és procurar l'increment del rendiment acadèmic, no prendre les funcions del «mediador de conflictes». Això no obstant, el professor acceptà que un tutor és la persona adient per detectar la font del conflicte, de manera que sembla recomanable un docent experimentat i arrelat a un centre per complir aquesta tasca.