Els majoristes reben 800 reclamacions de turistes per renou a la Platja de Palma

Els hotelers hi hauran de fer front quan els grans del sector els remetin les queixes emeses pels clients

TW
0

Més de vuit-cents turistes que han passat les seves vacances en establiments hotelers de la Platja de Palma han presentat reclamacions als touroperadors TUI, Nekermann i ITS queixant-se del renou que han hagut de suportar en el decurs de les seves vacances en establiments hotelers de la zona. Els touroperadors reclamaran aquests doblers als hotelers de la Platja de Palma i seran ells els qui hauran de pagar les indemnitzacions reclamades pels clients.

Les dades les va aportar als mitjans de comunicació el vicepresident dels hotelers de la Platja de Palma, Jordi Cabrer, en el moment de la presentació d'al·legacions en contra de la modificació de l'ordenança en matèria de renous. «A més a més, la mala imatge que està oferint la Platja repercuteix en la imatge global del que és Mallorca en si. La ciutat es pren com a símbol del que és Mallorca a l'exterior i la veritat és que això fa disminuir molt el turisme i la qualitat del turisme que arriba».

La Platja de Palma disposa de quinze hotels de quatre estrelles, la zona on es produeix més congregació d'aquest tipus d'establiments, i en els darrers temps s'ha produït una gran pèrdua de turisme de tipus familiar. En total ahir es varen presentar al registre de l'Ajuntament de Palma un total de 922 al·legacions en contra de la modificació de l'ordenança dels renous. La recollida ha estat possible gràcies a la unió entre els empresaris hotelers i els veïns de la Platja de Palma.

De fet, es calcula que a la zona hi pot haver més de dos mil veïns afectats pels renous dels bier-gardens. La presidenta dels veïns de les Meravelles, Joana Femenies, va explicar que «la normativa s'incompleix de manera sistemàtica en aquesta zona i, a més, el renou és insuportable».