Jana Orbegozo, Sandra Fitor, Isabel Nadal, Andreu Daviu i Andreu Bibiloni ja han començat la tasca per a la qual han estat elegits pels joves del poble com els veremadors de les festes d'enguany. Després de ser escollits per a aquest càrrec el passat cap de setmana, ahir ja varen rebre els vestits oficials de pagès que lluiran en tots els actes oficials.
Els vestits, propietat de l'Ajuntament, són lliurats en dipòsit als veremadors, que els han d'ajustar una miqueta perquè els caiguin d'allò més bé. Els joves confessen obertament que mai no es varen pensar sortir elegits quan s'hi varen presentar, tot i que admeten que durant algunes setmanes es preocuparen de fer campanya entre els amics i els familiars joves perquè els votassin. La veremadora Major, Jana Orbegozo, conta que es decidí a presentar-s'hi perquè «conec algunes amigues que han sortit elegides altres anys i m'han dit que s'ho han passat d'allò més bé».
Andreu Daviu conta que «el fet de ser elegit veremador dóna una gran popularitat, tant entre la gent del poble com a fora, perquè sortim pels diaris també». Daviu explica que un germà seu ja es presentà a les eleccions, però sense fortuna. Tots ells es mostren molt orgullosos de representar el poble durant les festes des Vermar tot i que, curiosament, dels cinc joves, només la veremadora major ha tocat la vinya amb les mans i ha anat a veremar. Això sí, tots diuen que a l'estiu van a collir ametles llevat d'Andreu Daviu, que fa feina en un taller de marbrista.