La Conselleria de Medi Ambient considera que les dues opcions que el Ministeri homònim, amb Jaume Matas com a màxim responsable, maneja sobre el transvasament de sa Costera podrien respondre a «una maniobra dilatòria».
Com es recordarà, quan ja es donava per segur que el transvasament es faria a través d'una conducció submarina, el Ministeri informà que, en realitat, són dues les alternatives que està estudiant: la ja esmentada conducció submarina o una canalització terrestre, que s'instal·laria en un túnel subterrani de 7 quilòmetres de llarg (fins al Port de Sóller) i 3 metres de diàmetre.
El director general de Recursos Hídrics de la Conselleria de Medi Ambient, Antoni Rodríguez Perea, va expressar a Diari de Balears el seu temor que el temps que es pren el Ministeri per estudiar les dues opcions, teòricament per triar-ne una, ja que és la institució que ha de finançar el projecte, «sigui una excusa per demorar una decisió definitiva i així deixar passar el temps».
Rodríguez Perea no expressà una preferència sobre un projecte o l'altre, «a l'espera de veure'ls i conèixer quin seria l'impacte ambiental d'ambdós. Sembla que la conducció terrestre seria més bona de fer que la submarina, però alguns tècnics apunten que, al contrari del que es podria pensar, seria més cara. Ara bé, caldria comprovar l'impacte ambiental en un paratge verge de la serra de Tramuntana. A l'àmbit submarí, la canalització obligaria a fer malbé poblacions de posidònia, però és previsible la seva ràpida recuperació».
Fins ara, totes les parts es mostraven d'acord a tramitar la conducció submarina perquè, malgrat semblar més cara (si bé en aquesta qüestió no tothom pensa el mateix), evitaria la realització d'obres impactants en el cor de Tramuntana amb l'afegit de possibles problemes causats per l'accidentada orografia d'aquella zona.