algo de nubes
  • Màx: 16.97°
  • Mín: 9.88°

Madrid planteja dur l'aigua de sa Costera a Sóller per un túnel de 7 quilòmetres

Estudia aquesta alternativa terrestre perquè és més barata que la conducció submarina

El Ministeri de Medi Ambient, amb Jaume Matas com a màxim responsable, està replantejant el traçat de la conducció de sa Costera i estudia seriosament un trajecte terrestre en detriment del submarí, que fins ara es donava per segur.

Com es recordarà, tant el Ministeri com el Govern autonòmic havien coincidit en els darrers anys a recollir l'aigua de la font de sa Costera, que es perd tota a la mar, a través d'una canalització submarina fins al Port de Sóller, des d'on pujaria pel torrent Major fins a un dipòsit regulador. Aquí també s'aprofitaria el cabal d'altres fonts de la vall de Sóller que també es perd pels torrents. A partir d'aquest punt, l'aigua seria conduïda per la canalització ja instal·lada entre Sóller i el túnel, i dins d'aquest. A la sortida de la galeria, caldria col·locar una altra canonada fins a Palma.

Quan es va construir el túnel, el Govern balear invertí 600 milions de pessetes en col·locar les canonades des de Sóller fins al túnel, mentre que el Ministeri destinava 500 milions a la canalització, paral·lela i just devora l'asfalt, que va dins la galeria. Així es va evitar haver de fer aquestes obres amb els vehicles circulant pel túnel.

El Ministeri de Medi Ambient és l'Administració dissenyadora i finançadora del projecte. Ara, poc després que el Consell de Ministres hagi aprovat el Pla Hidrològic, que inclou el transvasament de sa Costera amb un pressupost de 7.000 milions de pessetes, els tècnics d'aquest departament estudien les possibilitats d'un traçat terrestre, alternatiu al submarí.

Fonts del Ministeri confirmaren ahir a Diari de Balears que els tècnics plantegen aquest altre trajecte per una qüestió econòmica, ja que tota conducció submarina suposa una despesa afegida considerable respecte de la terrestre.

La conducció submarina fou l'opció triada en el seu moment per no crear un notable impacte paisatgístic en el cor de Tramuntana col·locant una canonada de considerables dimensions. Per això, el Ministeri n'estudia ara el soterrament. En aquest cas, l'impacte visual seria mínim perquè la conducció quedaria «amagada».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.