El Ministeri de Medi Ambient, amb Jaume Matas com a màxim
responsable, està replantejant el traçat de la conducció de sa
Costera i estudia seriosament un trajecte terrestre en detriment
del submarí, que fins ara es donava per segur.
Com es recordarà, tant el Ministeri com el Govern autonòmic
havien coincidit en els darrers anys a recollir l'aigua de la font
de sa Costera, que es perd tota a la mar, a través d'una
canalització submarina fins al Port de Sóller, des d'on pujaria pel
torrent Major fins a un dipòsit regulador. Aquí també s'aprofitaria
el cabal d'altres fonts de la vall de Sóller que també es perd pels
torrents. A partir d'aquest punt, l'aigua seria conduïda per la
canalització ja instal·lada entre Sóller i el túnel, i dins
d'aquest. A la sortida de la galeria, caldria col·locar una altra
canonada fins a Palma.
Quan es va construir el túnel, el Govern balear invertí 600
milions de pessetes en col·locar les canonades des de Sóller fins
al túnel, mentre que el Ministeri destinava 500 milions a la
canalització, paral·lela i just devora l'asfalt, que va dins la
galeria. Així es va evitar haver de fer aquestes obres amb els
vehicles circulant pel túnel.
El Ministeri de Medi Ambient és l'Administració dissenyadora i
finançadora del projecte. Ara, poc després que el Consell de
Ministres hagi aprovat el Pla Hidrològic, que inclou el
transvasament de sa Costera amb un pressupost de 7.000 milions de
pessetes, els tècnics d'aquest departament estudien les
possibilitats d'un traçat terrestre, alternatiu al submarí.
Fonts del Ministeri confirmaren ahir a Diari de Balears que els
tècnics plantegen aquest altre trajecte per una qüestió econòmica,
ja que tota conducció submarina suposa una despesa afegida
considerable respecte de la terrestre.
La conducció submarina fou l'opció triada en el seu moment per
no crear un notable impacte paisatgístic en el cor de Tramuntana
col·locant una canonada de considerables dimensions. Per això, el
Ministeri n'estudia ara el soterrament. En aquest cas, l'impacte
visual seria mínim perquè la conducció quedaria «amagada».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.