El conveni des Canons dóna ja per «definitiva» la cessió de Betlem al poble

El promotor diu, però, que no s'ha d'oblidar que era una donació anticipada

TW
0

El batle d'Artà, Montserrat Santandreu, rescata ara l'acte del ple de dia 20 de març de 1992 en què s'aprovà el conveni de cessió de les cases i el quarter de Betlem entre l'Ajuntament i la promotora des Canons, Cala Veya S.A., per posar de manifest que «la propietat és municipal encara que no es desenvolupi el pla parcial».

Així el batle passà a recordar la tercera clàusula de l'esmentat conveni que es modificà durant el ple perquè quedàs talment com es pot llegir: «La transmissió de la propietat efectuada per aquesta cessió s'entén com a produïda definitivament i amb independència que el pla parcial esmentat sigui efectuat o no totalment». En funció d'aquesta frase, l'Ajuntament d'Artà interpreta que encara que el pla parcial des Canons d'Artà no s'ha pogut executar perquè el Parlament protegí aquest indret, i que les cases i el quarter de Betlem continuen sent propietat municipal.

Tot i aquesta interpretació, un dels copropietaris des Canons d'Artà, Pedro Pascual, apuntà ahir que «això és una mentida a mitges. El conveni entén que la cessió és definitiva quan el pla parcial es desenvolupa total o parcialment, però no es refereix al fet que ha succeït i és que la urbanització no s'ha pogut executar. Els nostres informes jurídics es basen en això». Per això Pascual entén que el que fa el batle Santandreu és «un joc de paraules que surt si fas una lectura ràpida».

A l'esmentat document es detalla així mateix que «Cala Veya S.A. cedeix a l'Ajuntament d'Artà, pel present conveni, la plena propietat i tots quants drets i càrregues públiques puguin tenir els terrenys destinats per a equipament escolar i per a equipament de serveis municipals, així com la zona verda i zona verda pública de protecció adjacents, prevists en el projecte modificat del pla parcial del polígon 6 del Pla General d'Extensió de la Colònia de Sant Pere».

Ara bé, al conveni també es deixa clar que la cessió és anticipada, en aquesta qüestió sempre hi ha incidit la promotora des Canons d'Artà, Cala Veya S.A., fins i tot abans de reclamar a l'Ajuntament que li retornin Betlem. «Aquesta cessió s'entén efectuada com a cessió anticipada dels terrenys destinats a espais públics i zones d'equipament de cessió obligatòria a l'Ajuntament d'Artà, en virtut del projecte esmentat en la clàusula anterior. En conseqüència, l'esmentada secció anticipada constata com a tal en el projecte de compensació que actualment s'està redactant», diu el conveni.