L'esquerra nacionalista es manifesta avui pel «dret a ser una nació lliure»

«Un poble en marxa cap a la seva llibertat», lema reivindicatiu

TW
0

L'esquerra nacionalista de Mallorca sortirà avui al carrer per donar cos a la manifestació unitària de celebració del 31 de Desembre, Diada Nacional de l'Illa. Units sota el lema «Un poble en marxa cap a la seva llibertat», un total de catorze organitzacions reclamaran el «dret a ser una nació lliure i independent», tal com anunciaren ahir en roda de premsa els seus representants.

L'esmentat lema esbossinat en tres parts va ser utilitzat per aquests portaveus per explicar el sentit de l'anomenada festa de l'Estendard. «Un poble», digueren, que va més enllà de l'àmbit de les nostres Illes, «en unitat cultural i nacional amb la resta de terres que integren els Països Catalans». «En marxa» per treure's «una inèrcia de segles» i esdevenir una societat «més justa i més lliure».

Finalment, «cap a la llibertat», perquè aquest és, segons els participants en la manifestació d'aquesta tarda, l'«objectiu irrenunciable». «La nostra independència no és una utopia de quatre radicals, sinó una opció responsable i meditada, clau del nostre futur com a país», va afegir la representació dels nacionalistes i independentistes mallorquins.

La plataforma unitària està integrada per Alternativa per Mallorca, Àrea de Joventut d'Esquerra Unida, Bloc d'Estudiants Independentistes, Esquerra Republicana de Catalunya-Illes Balears i Pitiüses, Grup Blanquerna, Joves d'ERC, Joves d'Esquerra Nacionalista-PSM, PSM-Entesa Nacionalista, Lobby per la Independència, Maulets, Revolta, Sa Sargantana, Sindicat de Treballadors de l'Ensenyament (STEI) i UOB.