Desapareixen la meitat dels cans de la canera municipal des que ADA en denuncià el mal estat

Els defensors dels animals volen saber on han anat a parar els cussos i temen un sacrifici massiu

TW
0

La presidenta de l'Associació en Defensa dels Animals (ADA), Maria de Sansó, s'esgarrifà tota quan va tornar a la canera municipal d'Inca per veure quines millores havia fet l'Ajuntament i, enlloc d'això, va comprovar que la meitat dels cans havien desaparegut.

Sansó explicà que l'encarregat de la canera, Joan Pascual, li comentà que alguns dels animals havien estat sacrificats perquè estaven malalts i d'altres els havien enviat a la Protectora d'Animals. Sansó però no es va creure els arguments que li donaren des de la canera i, per això, va voler comprovar si realment els animals s'havien remès a la Protectora d'Animals abans d'actuar. Ahir, la presidenta d'ADA certificà les seves sospites: ni a Son Reus, ni a la Protectora d'Animals han rebut cap ca procedent de la canera municipal d'Inca.

Cal recordar que la presidenta d'ADA feia només dos dies que havia denunciat davant la directora general d'Agricultura, Margalida Estelrich, el deficient estat en què es trobava la canera d'Inca. Només hi havia dos pams d'uralita i la meitat dels animals havien de suportar el sol durant tot el dia sense poder-se arraconar enlloc perquè no hi havia altra ombra.

El batle, Pere Rotger, s'assabentà tot d'una de la denúncia i sortí anunciant que enviaria, el mateix dia, la Brigada d'Obres perquè millorassin les instal·lacions i posassin un poc més d'ombra.

Ahir, Sansó criticà el batle perquè «el tros més d'uralita que han posat l'hauria pogut posar el mateix home que guarda els animals, no era necessari que hi anàs la Brigada d'Obres». ADA té clar que denunciarà l'Ajuntament davant Agricultura perquè vol saber on han anat a parar aquests 15 o 18 cans que en dos dies han desaparegut coincidint amb les denúncies.