L'equip de govern de l'Ajuntament de Petra prioritzarà la construcció d'un nou dipòsit regulador d'aigua per tal d'evitar el mal subministrament d'aquest bé tan escàs en el Pla de Mallorca. Aquest projecte representa una vertadera alternativa a la bomba submergida i al dipòsit, de petites dimensions, que a hores d'ara regulen el servei d'aigua potable a la localitat.
El regidor d'Obres, Josep Riera Salas (PSM), manifestà que «el principal problema és que el dipòsit que tenim és molt petit i la bomba ha de funcionar, durant els mesos de juliol i agost, més de 14 hores diàries i això és massa per abastir tot el poble».
La possible ubicació que l'equip del PSM ha assenyalat com la més adient és en una finca rústica propera al camí de Bonany. «Aquests terrenys són adequats per poder construir-hi un dipòsit de grans dimensions que nodreixi el poble d'uns bons serveis, ja que la zona presenta un cert desnivell i aniria molt bé perquè l'aigua tingués més pressió», comentà Riera Salas. No obstant això, el regidor deixà ben clar que encara «no hem comprat els terrenys i tan sols estam mirant quin emplaçament convé més».
Petra no forma part del Consorci d'Aigües, de tal manera que l'Ajuntament té la responsabilitat a l'hora de nodrir d'aigua els habitants del poble. Per aquest motiu, «consideram una prioritat crear una alternativa factible al sistema que tenim ara perquè no podem consentir que els petrers quedin sense aigua».