L'executiva del PSIB-PSOE acordà ahir establir uns límits fins on cedir en les negociacions amb la resta de partits del Pacte de Progrés. Aquests límits afecten tant el repartiment d'àrees de poder com aspectes programàtics. En l'executiva no es reproduïren els enfrontaments provocats per la facció najerista. El partit féu pinya al voltant d'Antich amb la idea de liderar el Pacte de Progrés.
En acabar la reunió, el secretari general del PSIB-PSOE, Andreu Crespí, afirmà que el pacte era ja «irreversible» i que la comissió negociadora havia rebut «un mandat molt tancat» per negociar. Segons Crespí, l'executiva havia marcat molt clarament «fins on podíem cedir els socialistes en les negociacions». Aquestes condicions que els socialistes posen afecten la globalitat del pacte i no exclusivament uns determinades sectors. Tot i això, Andreu Crespí matisà que es tractava d'uns límits flexibles i que els altres partits podrien fer una contraoferta. «Fins ara hem escoltat les demandes d'altres organitzacions i ens toca a nosaltres com a PSIB-PSOE dir allò que volem». Durant tota la compareixença, Andreu Crespí recordà que els socialistes eren el partit més votat del Pacte de Progrés i que, com a tal, els corresponia liderar el projecte de canvi a les institucions.
Durant la roda de premsa, que fou molt breu, Andreu Crespí comparegué tot sol. Com a representant de la facció defensora de l'hegemonisme del PSOE, el to d'advertència a les altres formacions que l'aliança s'ha de segellar sense demores era molt clara.