L'embelliment d'unes 449 façanes ha començat a canviar la fesomia de Palma. I és que de les 914 sol·licituds de rehabilitació d'edificis presentades l'any 1998 al Patronat Municipal de l'Habitatge, ja s'han recuperat unes 389 façanes, amb gairebé 400 milions de pessetes en subvencions abonades. Així mateix, en aquestes moments s'estan executant les obres d'embelliment d'una seixantena de façanes més entre edificis del centre antic com de la perifèria de la ciutat.
Dades facilitades pel Patronat Municipal de l'Habitatge demostren que l'any passat ha estat l'any que més obres d'aquest tipus s'han executat a la ciutat en comparació a anys anteriors. Tot i amb això, segons explicà el director del Patronat, Tomàs Fortuny, encara queden pendents d'iniciar 465 rehabilitacions, tant al nucli antic com fora del centre. Alguns exemples de façanes que en breu iniciaran el procés de recuperació tot d'una que es concedeixin les corresponents llicències d'obra són edificis del carrer Portella, del carrer Monti-Sion número 19 devora l'església, del carrer Morell número 12 o del carrer Francesc Vidal número 51, als afores de Palma.
Val a dir però, que de tots els projectes de millorament i embelliment de la ciutat que preveu el conegut "i de vegades, polèmic" pla Mirall, el de la rehabilitació de façanes, patis i col·locació de reixes és el més destacat.