En els darrers vuit anys, s'han decomissat 77.000 metres de xarxes procedents de vaixells pirata que actuaven il·legalment en aigües de les Illes Balears, segons dades de la Direcció Provincial de les Balears, de la Comandància militar de la Marina i de la Conselleria d'Agricultura, darrer organisme que n'ha assumit les competències. Mols d'aquest vaixells portaven xarxes de deu quilòmetres, molts superiors als 2'5 quilòmetres autoritzats per la Unió Europea.
Des del 1991, 22 vaixells estrangers han estat enxampats per l'Administració. El total de les xarxes decomissades per part de l'Administració es troben dipositades en les dependències que l'empresa Tragsa té a Campos. Les faltes comeses per aquests vaixells han suposat que l'Administració ingressàs quasi 65 milions de pessetes. La majoria de les multes més severes s'han imposat en els darrers anys. La més espectacular va ser pel vaixell xinès Jin Feng 5, al qual li va ser imposada una fiança de 35 milions de pessetes per pescar tonyina roja en aigües protegides.
Des del 91, l'Administració ha interceptat un total de 22 vaixells estrangers ja sigui perquè pescaven en aigües protegides, perquè no tenien llicència o bé perquè utilitzaven arts no permeses o incorrectes, majoritàriament xarxes il·legals.
Segons dades de Greenpeace, a la Mediterrània hi ha 750 pesquers italians i 50 de francesos que solen emprar xarxes il·legals que poden arribar a fer vint quilòmetres de longitud. L'organització ecologista demana cada any a l'Administració que compleixi la seva obligació i actuï contra la pràctica il·legal de pescar comercialment al port de Palma i en aigües protegides.
De fet, el 1998 va presentar l'hidroavió Catalina, una nova arma que Greenpeace adquirí per perseguir la pesca il·legal. Va néixer per ser una eina de l'Exèrcit dels Estats Units durant la Segona Guerra Mundial i després de passar per diverses mans l'ha comprada l'organització ecologista.