El tancament, ara fa més de vint anys, de la línia ferroviària entre Inca i sa Pobla va marcar el màxim decliu del transport en tren a Mallorca. Aquest fet emperò va suposar també l'oblit d'un patrimoni arquitectònic, constituït per les velles estacions, que fins no fa molt no havia estat gens apreciat ni valorat.
Mentre les velles vies esperaven el pas del temps mudes i oxidades, els recintes que durant anys foren punts d'intensa activitat tant de trànsit de viatgers com de mercaderies, varen caure en el profund malson, amenaçats de desaparèixer per l'abandó i la degradació progressiva que patien. El projecte de reobertura de la línia fins a sa Pobla que ja ha encetat el Govern balear ha obert un gran interrogant. Quin serà el destí futur de les velles estacions de Son Bordils, Llubí i Muro?
A partir de la primera d'aquestes estacions, coneguda també com la de l'«Empalme», ha nascut un projecte molt novedós que suposaria la reconversió tant dels edificis com de tot l'antic recinte en un gran museu ferroviari.
L'impulsora d'aquesta iniciativa seria l'associació Amics del Ferrocarril, que ja han demanat als Serveis Ferroviaris la cessió de l'edifici. Malgrat que el projecte en si es troba encara en estat embrionari aquest inclouria una mostra a l'aire lliure de peces de grans mides i d'altres de més petites dins dels edificis, així com fotografies, maquetes i altres elements.
El president dels Amics del Ferrocarril, Pere Florit, va assenyalar que «l'execució del projecte dependrà de si al final al parc de les estacions es crea o no un museu i en quines condicions es fa». A més, la possible reforma sempre es començaria una vegada acabades les obres de reobertura de la línia fins a sa Pobla ja que aquest indret és utilitzat com un punt d'emmagatzemament de materials i maquinària.