Arca diu que les obres converteixen la Calatrava en 'un aparcament de cotxes'

L'associació demana a l'Ajuntament de Palma que adopti solucions

TW
0

ARCA, l'Associació per a la Revitalització dels Centres Antics, ha denunciat «les nombroses queixes rebudes dels veïns de la Calatrava, barri que s'ha convertit en un aparcament temporal com a conseqüència de les reformes del pla Mirall». ARCA diu que a la plaça de Sant Jeroni s'han retirat les cadenes «que estaven entre els pilons, que impedien els estacionaments, mentre s'estan realitzant les obres, fet que provoca l'ús d'aquest espai com a zona d'aparcament, desvirtuant totalment el propòsit d'aquests pilons».

Així mateix, aquesta associació diu que s'està deteriorant el paviment dels carrers Porta del Mar i Posada de Montserrat «a causa del pes abusiu de tots els vehicles pesants que hi circulen, sense cap tipus de control per mor de les obres realitzades en aquest indret». També es vol fer esment de les obres del pla Mirall a la plaça de Llorenç Villalonga, «que està provocant l'acumulació de materials a la zona adjacent a la plaça, concretament a dalt murada, on s'estan fent malbé elements de la pròpia murada». Davant tot això ARCA demana al municipi de Palma que prengui les mesures necessàries «per pal·liar els greuges derivats de tot aquest conjunt d'accions negligents».

El problema que ocasiona el trànsit al centre històric està sent un tema de debat constant entre la opinió pública. El trànsit, en aquesta àrea, pareix que té altres conseqüències que la pròpia saturació de vehicles. En aquest sentit, diversos experts, que han estat treballant en el pla de la Seu, han manifestat que «una part important de l'ennegriment de la portalada de la Seu és a causa del trànsit». D'aquesta manera, es mostren favorable que es limiti el trànsit en aquesta zona.

Tant l'Ajuntament de Palma com l'oposició estan estudiant diferents alternatives per tal de limitar el trànsit al centre històric. Uns dels plantejaments és limitar els vehicles durant un determinat horari, altres passen per incrementar el transport públic.