Un dipòsit de 50 metres d'alçada contindrà el gas natural de Mallorca

La ubicació més probable és el soterrament en el dic de l'Oest al port de Palma

TW
0

El proveïment energètic de les Balears serà assumit per una empresa mixta integrada pel Govern balear i les empreses Gas Natural i Gesa. Les tres parts crearan, de manera immediata, una comissió que articularà la nova entitat reguladora del subministrament i de les infraestructures energètiques de les Illes. Encara no està definit el percentatge de participació de cadascun dels integrants.

La creació de la nova empresa fou anunciada ahir a Palma, durant la conferència de les illes europees i l'energia, pel conseller de Medi Ambient, Miquel Ramis; el director general de Gas Natural, José Luis López de Silanes, i el president de Gesa, Bartomeu Reus.

López de Silanes expressà l'interès de Gas Natural «en participar en el projecte d'una alternativa energètica per a les Balears. El gas natural és una energia abundant, amb reserves superiors a les del petroli, i el seu paper en el consum és ascendent, que arriba a un 11% de l'ús de les energies primeres a l'Estat, encara enfora del 22% que assoleix en alguns països de la Unió Europea». López de Silanes indicà que «el gas natural és una energia eficient i respectuosa amb el medi ambient. Es tracta del combustible fòssil que menys contamina».

Gesa serà, de molt, el gran consumidor del gas natural, un 80 per cent, perquè el farà servir per a la generació d'electricitat, mentre que només entre un 15 i un 20 per cent es destinarà al consum domèstic. El gas líquid arribarà en vaixells d'una capacitat d'entre 70.000 i 80.000 metres cúbics. Les naus procediran de la Península o directament dels mateixos països productors (Líbia, Algèria o Orient Mitjà a través del canal de Suez). Quasi amb total seguretat, les infraestructures portuàries de recepció es construiran a Palma. Aquestes instal·lacions no ocuparan massa espai en superfície, però serà necessari construir un dipòsit d'uns 50 metres d'altària. Aquí, el combustible líquid es gasificarà i es conduirà a la xarxa de distribució, que a Mallorca té tres grans eixos a partir de Palma: Alcúdia, Andratx i Manacor-Migjorn. Una recepció en el Port d'Alcúdia sembla descartada per la manca de calat de la badia.