Més d'un 60% de l'autopista fins a Llucmajor haurà de tenir un nou traçat

Els continuats revolts de la carretera actual impedeixen el desdoblament promès

La duplicació de la carretera de Llucmajor s'iniciarà en el final de l'autopista de l'Arenal

TW
0

Més d'un 60 per cent de l'autopista de Llucmajor serà de nou traçat.
Contràriament al que va ocórrer amb l'autopista d'Inca, amb una construcció totalment nova i diferenciada de la carretera tradicional, el Govern balear es marcà en aquesta ocasió aprofitar al màxim la calçada de l'actual via s'Arenal"Llucmajor. Malgrat tot, les noves exigències tècniques en la construcció d'autopistes i la peculiar configuració de la carretera sobre la qual s'intervindrà ha obligat els tècnics i enginyers de la Conselleria de Foment a dissenyar un traçat nou en la seva major part.

El tram de l'autopista de Manacor fins Llucmajor, que es preveu treure a concurs enguany mateix, és una de les grans obres viàries incloses en el Conveni de Carreteres entre les Administracions central i autonòmica. La duplicació de la calçada de la carretera actual no ha estat possible tal com es desitjava. Les Administracions són més exigents a l'hora de construir autopistes i la carretera de Llucmajor presenta, com ja és conegut entre la població mallorquina, una continuïtat de revolts, encara que suaus, que fan molt perillós qualsevol avançament de vehicle.

Carretera de Cala Rajada

Tres reformes de la carretera de Cala Rajada s'adjudicaran pròximament a un sol contractista amb un pressupost de 1.200 milions de pessetes, repartits de la següent manera: duplicació de la carretera Palma-Son Ferriol (uns 6 quilòmetres), 463 milions; ronda de Vilafranca, 528 milions; i ronda de Capdepera, 130 milions. L'ampliació de la carretera de Son Ferriol oferirà una major fluïdesa al trànsit quan funcioni l'hospital de Son Llàtzer i la circumval·lació de Vilafranca és una antiga reivindicació dels veïns.