Després de la tempesta hauria de venir la calma. Però no sempre és així. La nevada del diumenge va ser celebrada de manera lúdica i festiva per part dels ciutadans que des de 1985 no havien vist tanta neu a Mallorca. Al sendemà els pagesos varen mostrar la seva inquietud per les conseqüències que podria fer el vent i les gelades a l'agricultura. Ara, el torn li ha tocat al partit d'Els Verds. El fort increment de demanda elèctrica a les Balears motivat per l'arribada del front siberià ha provocat la reacció d'aquest partit ecologista. Els Verds han reclamat al Govern balear «alternatives a la calefacció elèctrica per reduir les puntes de consum» que aquesta formació considera que són «insostenibles i molt costoses per als ciutadans».
En aquest sentit, s'ha de recordar que durant tot el mes de gener el consum d'electricitat ha pujat un 11% a les Illes amb relació al mateix mes de l'any anterior.
Per reduir aquestes puntes de consum Els Verds afirmen que «és fonamental que el Govern, Gesa i altres empreses de subministrament energètic impulsin mesures de gestió de la demanda basades en l'ús eficient de l'energia».
La utilització d'electricitat per a la calefacció «és especialment costosa, tant per al medi ambient com per a la butxaca del consumidor a causa de la baixa eficiència de les centrals elèctriques», comenta aquesta formació política.
El grup Els Verds pensa a més que el gas butà, el gas ciutat i els sistemes de calefacció central a base de gasoil «són molts adequats per a la seva aplicació en calefacció». A més «un bon aïllament tèrmic de les edificacions disminuiria les necessitats d'escalfament». Davant tot això la formació ecologista ha plantejat tota una sèrie d'alternatives a la calefacció elèctrica.