El president del Govern, Jaume Matas, oferirà avui al candidat socialista a la presidència, Francesc Antich, participar en el procés d'aprovació de les directrius d'ordenació territorial (DOT), segons anuncià ahir el portaveu de l'Executiu, Manuel Ferrer.
Aquesta invitació de Matas al diàleg es produeix després de l'intent fallit de final d'estiu i just dos dies abans que el Consell de Govern aprovi el projecte de llei de les DOT. Per tant, sembla que l'objectiu de Matas passa per pactar l'aprovació amb el màxim consens polític al Parlament.
Segons anuncià Ferrer, el Govern també té previst que hi hagi diàleg amb altres representants polítics, encara que destacà que el normal és que es comenci pel líder de l'oposició.
Antich confirmà ahir que aquest dimarts passat va rebre per escrit la invitació de Matas a aquesta trobada i que decidí acudir-hi ja que en tot moment s'ha mostrat partidari que les DOT siguin el resultat d'un gran «pacte d'Estat».
Tampoc no es pot oblidar que aquesta invitació al diàleg arriba just després que des de determinats sectors del PP balear es posàs d'evidència el malestar davant unes mesures que es consideren excessivament proteccionistes, com la prohibició d'edificar en una franja de 500 metres del litoral.