algo de nubes
  • Màx: 25°
  • Mín: 20°
25°

L'Insalud té enllestit el mecanisme per combatre la previsible epidèmia de grip

En cas de saturació s'habilitaran més places d'altres hospitals complementaris

El fred ha remès una mica en els darrers dies i les afeccions virals, de símptomes semblants a la grip, que saturaren fa unes setmanes els centres de salut de Mallorca, ja no són tan nombroses ni amenacen de col·lapsar els serveis d'urgència. Però no convé relaxar-se. Encara no ha fet acte de presència, però l'epidèmia anual de grip tampoc no perdonarà enguany i sol arribar per aquestes dates. Per si de cas, l'Insalud té previst i gairebé enllestit el mecanisme per combatre aquest fenomen víric quan es repeteixi. Una estratègia habitual, posada en pràctica cada any, i que té per objectiu evitar la saturació dels serveis, i en especial de la Unitat d'Urgències de Son Dureta, amb la derivació de pacients a uns altres centres.

Aquesta tasca preventiva permet a l'Insalud esperar l'afluència d'afectats de grip amb una certa tranquil·litat. De fet, Javier Rodrigo de Santos, director territorial de l'Insalud a les Balears, va explicar que estan preparats per afrontar aquesta circumstància en cas que es produeixi.

D'una banda, enguany mateix s'ha ampliat considerablement la plantilla del servei d'urgències 061, la qual cosa permetrà crear més unitats operatives d'emergències.

L'ampliació de la plantilla assistencial va ser de vint-i-dues infermeres i deu metges, a més d'un increment en la plantilla administrativa que encara no està tancat.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.