El Consell de Mallorca s'ha marcat com a objectiu que l'ús
comercial del català esdevingui rendible des del punt de vista
econòmic.
Pere Sampol, vicepresident de la institució i candidat del PSM a la
presidència del Govern, explicà que l'etiquetatge i la retolació en
la nostra llengua havia de convertir-se en distintiu de qualitat
dels productes autòctons que facilitàs la seva arribada als
consumidors.
El dirigent nacionalista efectuà aquestes declaracions durant el brindis amb què el CIM agraïa als comerciants l'interès pres en la campanya de normalització.
Segons les dades facilitades pel Consell, enguany s'han presentat 336 instàncies d'establiments comercials per acollir-se a les ajudes que atorga la institució per a despeses de normalització lingüística. La majoria de les sol·licituds provenien de Palma.
Com a indicador de l'èxit assolit per la campanya, Sampol va recordar que les demandes havien desbordat el pressupost calculat de 15 milions de pessetes, que s'havia hagut d'ampliar amb cinc milions més.
A hores d'ara, el Consell de Mallorca està elaborant dos lèxics, un de joieria i un de nàutica, amb l'objectiu de difondre els termes i les expressions més usuals de terminologia específica. L'objectiu és incidir en la utilització del català per part dels professionals joiers i rellotgers i per part de les persones que vulguin obtenir la titulació de Patró d'Embarcacions de Lleure.