La millora i rehabilitació del centre històric de Llubí ja s'ha
posat en marxa amb les obres de reforma de la plaça de la
Carretera.
Les excavadores han aixecat tot el trespol. Al seu davall s'han
obert grans sèquies que permetran soterrar tot el cablejat i també
canalitzar les aigües pluvials a la cota més baixa de tot el nucli.
Tot i la modernització de l'indret, cap dels arbres existents es
preveu tocar.
D'altra banda es reduiran els límits de la Plaça per donar lloc a un petit aparcament per a vuit o nou vehicles. De forma paral·lela a la carretera s'instal·larà una zona enjardinada que actuarà com a barrera sonora i visual. A més de la renovació de tot el mobiliari urbà també s'ha dissenyat una petita zona de jocs.
Les obres continuaran després de festes a la plaça de l'Església, on es farà una operació d'embelliment similar a la de la carretera. En aquest cas emperò s'hi tancarà el trànsit cap amunt i s'empedraran els dos carrers laterals de forma que la Plaça s'integri amb l'església, que s'aprofitarà per enllumenar-la.
Entre les dues places i ja en un tercer pas s'empedrarà i
tancarà al trànsit el carrer Nou, entre l'església i el carrer de
Son Bordoi.
En una segona fase de les obres s'envestiran diferents millores a
l'altra banda de la vila, l'antiga barriada de Son Ramis. Així es
fan comptes posar llambordes al carrer de Santa Margalida, el de sa
Costa i a una sèrie de carrerons sense sortida. Tot i això, per
ara, no es fa comptes fer cap tancament al trànsit.
Electoralisme
La batlessa de Llubí, Margalida Miquel, es va voler avançar a l'oposició esmentant que totes aquestes obres no tenen cap fi electoralista, «per la senzilla raó que no estaran llestes abans dels comicis com tampoc no ho estarà segurament el nou centre de salut. Miquel explicà que tothom té un afany boig per acabar obres el més aviat possible. Els polítics no s'adonen que moltes d'aquestes obres no canvien la vida quotidiana de la gent, que continuarà igual encara que canviïn els polítics.