Foment vol fer un túnel d'accés al campus per satisfer la UIB

Si el drenatge ho impedeix, faran dues carreteres, una per anar a Valldemossa i una altra a la Universitat

TW
0

La quarta és la bona. Són ja quatre els projectes de reforma, millora i ampliació de la carretera de Valldemossa que han sortit a exposició pública i, posteriorment, s'han modificat per incloure-hi algunes de les esmenes presentades pels diferents sectors de la societat o per la Universitat. Ara el Govern diu que hi farà un túnel d'accés, però si el drenatge falla, també té en projecte construir una nova carretera. I aquest ha de ser el projecte definitiu que es dugui a terme, segons va manifestar el conseller de Foment, Joan Verger, que ahir va presentar al rector de la UIB, Llorenç Huguet, les modificacions que finalment s'hi han inclòs i que afecten directament l'accés al campus.

Concretament, Verger va explicar que el Govern intentarà fer aquest accés subterrani al campus de la UIB, tot i que la permeabilitat del terreny dificultarà aquesta obra i podria dur problemes més endavant, perquè les filtracions d'aigua el podrien inundar cada vegada que plogués. Per evitar que això inutilitzi la via, es mantindrà també una rotonda, que en principi serà utilitzada per al trànsit de Valldemossa, però que també podria servir per als vehicles del campus en cas de necessitat.

Si les filtracions d'aigua fan inviable el projecte, l'alternativa oferida pel Govern és la construcció de dues carreteres diferents que separaran el trànsit de la Universitat i el de Valldemossa. Aquesta solució alternativa afectaria directament la futura rotonda de Son Espanyol, d'on sortirien dos ramals diferents. Un mantindria, aproximadament, l'actual traçat de la carretera de Valldemossa i seria la via que s'utilitzaria per arribar a aquest poble. L'altre sortiria directament de la rotonda cap al campus per la part interior i canalitzaria tot el trànsit universitari.

El GOB exigeix la dimissió de Joan Verger

El GOB ha demanat la dimissió del conseller de Foment, Joan Verger, per haver fet «declaracions vomitives». Els ecologistes consideren que responsabilitzar la Universitat i la gent de l'entorn de la UIB del retard en la millora de la carretera és «inoportú, fals i imprudent». Davant d'una actitud com aquesta demanen al conseller que abandoni el càrrec. El GOB manifestà que «és hora que el Govern assumeixi les seves responsabilitats respecte al que es fa i no es fa. És hora que el Govern deixi anar projectes faraònics i toqui amb els peus a terra i arregli la carretera de la Universitat». «No ens mereixem un conseller com Verger», afegeixen.