Els productes illencs, a 60 punts de venda alemanys

TW
0

Les gestions del Govern balear han fet possible que la cadena alemanya Karlstadt, la segona d'aquest país, obri un estand de productes de les Balears a partir del mes que ve a cada un dels seus seixanta supermercats escampats per tot el país. Els productes més acceptats pels alemanys són el formatge, l'oli, les taronges, la sobrassada i el vi. Aquests seixanta punts de venda són considerats, per fonts pròximes al Govern, «com una immillorable oportunitat de promocionar els nostres productes, i estam segurs que tendran un gran èxit a Alemanya, tal i com hem vist en accions promocionals que hem dut a terme».

L'experiència del Govern respecte a la promoció de productes balears ha fet canviar la seva estratègia. Així, «en un principi anàvem a diferents països, però hem après que la millor estratègia és centrar-nos en els mercats més atractius i fer allà la tasca promocional i de venda». Aquesta iniciativa arriba després dels esforços de la Conselleria d'Agricultura i del seu titular, Josep Juan Cardona, per augmentar la qualitat de la producció autòctona, iniciativa que ha comptat amb la col·laboració de part dels empresaris illencs. Aquesta venda a seixanta punts d'Alemanya tindrà un caràcter de moment temporal i dependrà de l'èxit que tengui la iniciativa. A això s'ha d'afegir que la primera cadena de supermenrcats d'Alemanya, la Kaufordt, també obrirà punts permanents de venda de productes mallorquins en alguns dels seus centres, com són Munic i Colònia.