Les precipitacions de les darreres dues setmanes han proveït les fonts i aqüífers de Mallorca de tal manera que actualment s'han convertit en les vies de subministrament d'aigua més emprades a Palma. Tot i l'increment de quasi el 50 per cent dels embassaments que abasteixen Palma, ara per ara s'està aprofitant l'aigua d'aquestes fonts, segons dades de l'Empresa municipal d'aigua i clavegueram.
Això significa que de la quantitat total d'aigua que consumeix la ciutat diàriament, 94.570 metres cúbics provenen de les fonts. La major part d'aigua surt de la Font de na Pera, que té una captació diària de 40.150 metres cúbics. La font de la Vila té una captació diària de 39.420 metres cúbics, quan l'any passat per aquestes mateixes dates la captació era de 25.920 metres cúbics. Pel que fa a l'aqüífer de sa Marineta, actualement té un subministrament diari de 15.000 metres cúbics.
Les precipitacions que durant les tres darreres setmanes s'han registrat a l'Illa han permès millorar sensiblement les reserves d'aigua a Mallorca. Segons les dades facilitades per Emaya, els embassaments de Cúber i del Gorg Blau, que fa un mes es trobaven únicament en un 29 per cent de la seva capacitat, presenten ara un nivell del 48'14 per cent. I és que les pluges caigudes en 20 dies consecutius han convertit el passat mes de novembre en un dels mesos més plujosos dels darrers trenta anys.