Una vegada més, perquè la història es repeteix sempre, sembla que serà una tragèdia la que posi en marxa les màquines i obri les portes de les solucions. Aquest divendres moria a la carretera de Valldemossa, molt a prop del campus universitari, una professora de la UIB i, en el mateix accident, resultava ferida greu la vicerectora Joana Maria Petrus i amb contusions un estudiant de Turisme. Un fet que ha subratllat amb sang el que tothom ja sabia: la via que condueix a la Universitat és un punt negre on cada dia milers de persones es juguen la vida. Per la seva banda, la Conselleria de Foment anuncià ahir que invertirà 558 milions l'any 1999 per eliminar punts negres de les carreteres de les Balears.
Fa anys que es parla de la seva millora. D'un projecte d'ampliació o d'un altre. Tothom diu la seva i ningú no es posa d'acord. Però ara, tot i les moltes veus que té en contra el projecte d'autopista del Govern, aquest tràgic accident sembla que accelerarà la posada en marxa del procès de reforma de la carretera, sempre dins els caus establerts.
Així ho han confirmat fonts properes al Govern, tot i que el conseller de Foment, Joan Verger, que és el responsable darrer del projecte, va assegurar fa unes setmanes a la Plataforma antiautopista de la UIB, que les obres no començarien abans de les eleccions. És a dir, abans del proper mes de juny de l'any que ve. No obstant això, les mateixes fonts indicaren que accelerar no significa obviar cap passa legal en el desenvolupament d'un projecte d'aquestes característiques. Per tant, es respectaran els terminis del periode d'exposició pública del projecte, que encara es perllongarà durant un parell de setmanes més, per tal que es puguin presentar esmenes.