La junta rectora de la demarcació de les Balears del Col·legi
d'Enginyers de Camins, Canals i Ports s'ha pronunciat sobre la
remodelació del port Vell i ho ha fet reclamant a l'Autoritat
Portuària «els estudis que segurament ha de fer de les necessitats
presents i futures del port».
Aquests estudis els reclamen per sumar-se a una proposta que fa
dies va posar damunt la taula el Col·legi d'Arquitectes: ordenar la
zona marítima abans de treure a concurs públic el projecte. A més,
introdueixen un altre aspecte: que la concessió no vagi vinculada
al concurs i que sigui l'Administració la que elabori prèviament
l'estudi tècnic que defineixi les necessitats del port. Alhora,
demanen que aquest pla indiqui les àrees que poden destinar-se a
activitats no portuàries i n'assenyali les característiques
fonamentals.
Renúncies
També renuncien a la construcció de noves infraestructures
portuàries més enllà del dic de l'Oest. «El perímetre que tanca
l'actual mirall d'aigua i les infraestructures que el defineixen
només pot ultrapassar-se per necessitats estrictament portuàries,
mai per allotjar activitats que poden ser ubicades a altres indrets
insulars».
Per contra, es pronuncien a favor de la possibilitat anunciada
de reconstruir el passeig de la Riba o, tal volta millor, la
construcció d'una passarel·la elevada que no desbordàs la
circulació de vehicles. Perquè suposen que «ajudaria una integració
desitjada».
El col·legi insisteix a dir que la convocatòria d'un concurs de
projecte, construccions i explotació, tot partint de zero com s'ha
anunciat, resulta inadmissible. Per això, consideren que és
l'Administració la que ha d'elaborar prèviament l'avantprojecte.
Després entenen que pot resultar convenient la convocatòria d'un
concurs d'idees, no vinculat a la concessió, per a la seva
ordenació i ús.
En aquest sentit, des del Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals
i Ports critiquen l'Autoritat Portuària perquè entenen que és
«l'Administració la que ho ha de preveure i planificar i, encara
que les seves previsions i planificacions han de ser sotmeses a una
necessària participació ciutadana i institucional, no sembla lògic
que hagi d'esperar que li diguin què ha de fer», afegeixen.
La crítica que fan els enginyers va acompanyada d'una exposició
de motius que avui mateix aquest col·lectiu exposarà públicament a
la resta dels intregrants de la Comissió Port-Ciutat.
La proposta dels enginyers anirà acompanyada d'una similar que
fa dies va exposar en solitari el Col·legi d'Arquitectes a
l'Autoritat Portuària, complint així amb una demanda que va fer la
mateixa Administració a aquest col·lectiu.
Amb vistes
Des del Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports
s'insisteix en la finalitat de la reforma del moll Vell: arribar a
una millor integració port-ciutat.
Per això recorden que cal una consideració «molt respectuosa» per
al medi ambient marí i costaner, inclòs l'aspecte paisagístic.
«Palma viu i ha de viure de cara a la mar i el port és una peça
bàsica d'aquesta vocació», comenten.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.