algo de nubes
  • Màx: 20.27°
  • Mín: 13.74°
15°

La CatalApp supera els 40.000 establiments valorats lingüísticament

193671

La CatalApp, l'aplicació de la Plataforma per la Llengua que defensa els drets lingüístics al comerç, s'ha consolidat com una de les principals eines per normalitzar el català arreu dels establiments del domini lingüístic i ja compta amb més de 50.000 descàrregues totals.

Quatre anys després de la seva creació, l'aplicació ha construït un gran mapa de la situació lingüística als establiments comercials. El 2021 els usuaris han incorporat valoracions en més de 3.000 establiments que anteriorment no havien estat avaluats lingüísticament. D'aquesta manera, ja hi ha més de 40.000 comerços, restaurants i punts d'interès d'arreu dels territoris de parla catalana que compten amb una valoració lingüística.

L'aplicació ha tancat el 2021 amb més de 14.000 usuaris actius i enguany s'han valorat més de 10.000 establiments. Amb les noves aportacions s'han pogut superar les 70.000 valoracions totals arreu del domini lingüístic, un nou rècord de l'aplicació.

Informes, estudis i publicacions: l'anàlisi de les dades de la CatalApp

Les valoracions serveixen perquè els usuaris consultin quins establiments del seu entorn són lingüísticament responsables i quins no, però aquesta és només una de les seves funcionalitats. Les valoracions també permeten analitzar patrons i tendències sobre l'estat de la llengua en els establiments pel que fa a la seva dimensió oral, escrita i virtual, com també en el seu marc d'actuació: per sector i per territori. Aquestes dades permeten que Plataforma per la Llengua analitzi i expliqui la realitat lingüística al sector del comerç amb fonaments numèrics per poder denunciar o celebrar les pràctiques lingüístiques dels establiments.

El 2021 l'entitat ha fet públics dos informes gràcies a les dades recollides. El primer estudi analitza la realitat lingüística de 16 cadenes de supermercats dels territoris de parla catalana i evidencia que Sandwichez, Viena, König i Nostrum són les cadenes que tenen més cura dels drets lingüístics dels consumidors. El segon és un estudi territorial que destaca, gràcies als vots dels veïns, els cinc establiments comercials més responsables lingüísticament dels dos icònics barris barcelonins: Gràcia i Sants.

Els estudis han permès tenir una radiografia de la situació de la llengua i també han ajudat a assolir èxits a favor del català. Al desembre Plataforma per la Llengua va aconseguir, gràcies a les valoracions de la CatalApp i l'informe 'La realitat lingüística de 16 cadenes de supermercats dels territoris de parla catalana', que els supermercats Lidl de Catalunya incloguessin el català als tiquets de compra.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per @ gomet, fa mes de 2 anys

sí, d´aquesta forma tot seria més fàcil i sens sorpreses d´incompetents.

Valoració:1menosmas
Per Jastabé, fa mes de 2 anys

Magnífica iniciativa ! Perquè, veritablement, defensar la nostre llengua i els nostres drets lingüístics és més necessari que mai. Ara bé, si els primers que haurien de fer-ho, no ho fan, tenim un problema molt greu. Sense anar més lluny, abans d'ahir a "Fitur", el Consell Insular de Menorca va presentar un video "promocional", gravat en l'idioma espanyol i amb subtítols en espanyol, (?!) Sí, ho heu llegit bé: rodat en espanyol i subtitulat al espanyol !
Que no em vinguin amb romanços, si de veritat t'estimes la teva llengua i, a més, tens responsabilitats polítiques, la lògica més elemental hauria estat de rodar-ho en català i després subtitular-ho als idiomes que es vulgui !
Però no !... Malauradament, s'ha tornat a fer palés que alguns polítics, ni estimen la llengua, ni tenen vergonya, ni res de res.. I si els que tenen responsabilitats polítiques es comporten amb aquesta covardia, com es podrà exigir que les empreses privades etiquetin en català, facin els menús en català, ens atenguin en català...?
Tenim tot el dret a viure 100% en la nostre llengua i, aquest dret, quan sigui l’hora d’anar a votar, l'hauríem de tenir molt, molt en compte ! Salut

Valoració:4menosmas
Per Jordi, fa mes de 2 anys

Una gran eina perquè el respecte al catslà surti a compte a les empreses i el menyspreu a la nostra llengua nacional els costi pèrdues econòmiques.

Valoració:4menosmas
Per un gomet i ja estaria, fa mes de 2 anys

Està fet amb bon sentit comú, però si fessin enganxines per a posar-les als aparadors, els fidels ccatalans hi podriem anar directament sense parar-nos a pensar si ens atendran com colem o ens sortirà algun foraster castellufo malcarat o inadaptat. Fàcil!

Valoració:5menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente