La promoció turística de la mà de la cervesa

L'any passat va ser el torn de Formentera i enguany, el de Menorca. L'anunci d'Estrella Damm rodat a les Balears esdevé un dels èxits televisius de la temporada estival

TW
0

De vegades un anunci pot més que qualsevol activitat promocional llançada des de l'Administració. Sense ànim de menysprear la tasca que puguin dur a terme en matèria de promoció turística el Govern balear i els consells insulars, no es pot ignorar l'efecte de l'anunci de la cervesa Estrella Damm rodat a les Illes.

Si l'any passat va ser el torn de la petita Formentera, enguany Menorca esdevé l'escenari d'un dels anuncis més esperats de l'estiu. Dilluns passat, dia 31 de maig, s'estrenà en prime time a la televisió, encara que ja feia dies que estava penjat en el canal d'internet Youtube. Des d'aleshores es pot veure en 13 vídeos de la xarxa que ja acumulen més d'1,5 milions de reproduccions. Sens dubte, aquest interès per un dels espots que vol ser un dels anuncis de l'estiu és motivat per l'èxit del precedent de l'any passat.

Tothom se'n volia anar a Formentera al so del "tonight, tonight" de la cançó Summercat, interpretada pel grup suec Bille the vision & the dancers: platges paradisíaques, diversió, música i bon ambient. En poc més de tres minuts, aquell anunci dibuixava l'estiu en què milers de joves somien. No calia visitar cap fira turística per saber que volies anar a Formentera. De fet, les Pitiüses van tenir l'any passat el millor comportament de totes les Balears durant els mesos d'estiu pel que fa al sector turístic. Segurament és molt agosarat i, fins i tot, políticament incorrecte atribuir únicament a l'anunci de la cervesa aquesta repercussió turística. Això no obstant, sens dubte l'estiu de 2009 serà recordat com el del tonigtht, com és coneguda la cançó de Formentera.

Per ventura és per aquell èxit, inesperat o no, de l'anunci de la pitiüsa menor que el d'enguany ha generat tanta expectació, fins al punt que, a l'estil més pur de l'anunci Freixenet, també es féu saber el dia que s'emetria. Des d'aleshores ja ha envaït l'espai publicitari de les nostres televisions i s'emet a tothora i en qualsevol canal.

Sant Joan

En l'espot d'enguany, de poc més de tres minuts de durada, la melodia elegida ha estat Applejack, del grup australià The Triangles. La història comença a la localitat de la Costa Brava de Cadaqués i desembarca a Menorca. Allà els protagonistes gaudeixen de les conegudes festes de Sant Joan de Ciutadella, un símbol ben recognoscible de l'illa.

VillarRosás ha estat l'encarregada de rodar l'espot, en el qual han participat més de 300 extres i amb el qual Estrella Damm vol convidar l'espectador a "gaudir de la Mediterrània". Això sí, amb cares molt boniques i siluetes espectaculars.