cielo claro
  • Màx: 25°
  • Mín: 19°
21°

Un llibre que cerca trull

La Reina muy de cerca, de Pilar Urbano, és actualment la biografia més venuda als grans magatzems, mentre que a les petites llibreries ha passat sense pena ni glòria, tot i la polèmica -a posta- generada

Que es parli del llibre, ni que sigui malament. Aquesta és la màxima que resumeix la tasca d’algunes editorials. I és, sense dubte, la que millor il·lustra la biografia de Pilar Urbano sobre Sofia de Grècia.

Les vendes d’Una Reina muy de cerca (Planeta), de fet, han estat massives a les Illes. Si més no en grans magatzems com El Corte Inglés. "No hem aturat de vendre’l", assegura una dependenta darrere del mostrador al centre de les Avingudes. Ara bé, el volum de negoci dels grans magatzems no és comparable amb la resta de llibreries de Palma.

A Gong discos i llibres, per exemple, encara no s’han estrenat. "El rebérem ahir", assegura una responsable de l’establiment, "i no n’hem venut cap". Allò que té clar, però, és que "no serà cap jove qui se l’endugui". I és que el perfil de Gong és ben diferent al de cap altra casta de comerç. La Llibreria Mallorca també té un perfil específic: bàsicament, ciutadans erudits i catalanistes. Tot i així, han exhaurit tots els exemplars de la biografia que varen rebre.

Segons Àlex Volney, "abans de la polèmica, ningú no s’hi interessava", però des del matí que sortí als mitjans de comunicació, les tornes canviaren. "Sense dubte, Planeta és una especialista a generar enrenou". De fet, Volney creu que, en període de crisi com l’actual, "els directius de l’editorial no estarien disposats a treure un llibre com aquest sense gran rebombori". Au, idò, la polèmica en fou la protagonista.

Des de Literanta en realitzaren una anàlisi similar. "Ara bé, no crec que això sigui exclusiu de Planeta; és extensible a la majoria d’editorials", opina un dels encarregats. A Literanta, però, tampoc no se n’ha venut cap.

Vos n’alegrau que, tot i tenir-lo exposat, els vostres clients no n’hagin fet ni cas?

Més que alegrar-me’n, crec que és significatiu. O sigui, que els gustos dels nostres lectors no van cap a aquesta mena de biografies.

Al cap i a la fi, llibres en negatiu. Bàrbara del Amo atén la llibreria La Llave, especialitzada en manuals de creixement personal, teràpies i filosofia. "Nosaltres preferim literatura que generi bones sensacions, tot el contrari que generar polèmica", diu mentre s’acomiada amb un somriure i un simpàtic "bon dia tingueu".

Eclosió dels fast books

Parlant de somriures, aquesta no és la primera biografia –ni serà la darrera– entorn de la figura de Sofia de Grècia. La sonrisa que cautivó a España (Libroslibres) i Doña Sofía. La Reina habla de su vida (Aguilar) són altres fast books creats per a l’ocasió. Són exposats a la llibreria Fondevila, tot i que reconeixen el poc èxit que han obtingut. "En comptes d’enviar-nos el llibre d’Urbano, ens han duit aquests altres", assegura la dependenta. A veure si algú pica l’ham, vaja.

També recorden la biografia sobre el rei Joan Carles que Peñafiel escrigué. "Tot i el rebombori mediàtic que assolí, després va foradar", confessa.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per 03ODjWYA9w2, fa mes de 2 anys

Zry0bNJ3fY

Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente