algo de nubes
  • Màx: 26°
  • Mín: 17°
25°

La mort del CD

SanDisk anuncia la comercialització de l'slotMusic, un nou sistema d'emmagatzematge de música en format MP3

El CD està tocat de mort. En una època en què els consumidors compren cada vegada més cançons descarregant-les en en els seus reproductors de música portàtils, l’empresa SanDisk ha apostat perquè la gent continuï volent tocar realment els discs amb les seves mans.

Aquesta aposta pot ser, doncs, un exercici arriscat.SanDisk, el líder del mercat mundial de targetes d’arxivament de dades basades en memòries flaix, revelà dilluns un nou format musical anomenat slotMusic, una targeta de memòria més petita que un segell de correus i pregravada amb música en format MP3.

El format ha tingut el suport de les quatre grans companyies de música –EMI Music, Sony BMG, Universal Music Group i Warner Music Group– i es preveu que noves cançons d’artistes populars arribin a les botigues en aquest format a temps per a la temporada de compres de Nadal.

Amb la benedicció de les discogràfiques, així com de les cadenes de botigues líders en els Estats Units com són Best Buy i Wal-Mart WMT.N, l’slotMusic sembla ser el nou format musical al qual han donat més suport des que el disc compacte debutà l’any 1982. El format de SanDisk es beneficiarà del fet que els nous telèfons mòbils estan fabricats per reproduir música, i milions de telèfons –així com molts reproductors de MP3 i computadores portàtils– tenen una ranura en la qual pot inserir-se una targeta.

Els absents en el grup, tanmateix, són els productes d’Apple, entre ells els més de 150 milions d’iPods i iPhones venuts. "En la majoria dels reproductors d’MP3 que no són iPod se’ls pot inserir una targeta (...) i els telèfons aptes per a la música amb ranures per a targetes es venen a un ritme de 750 milions" a l’any", assegurà Daniel Schreiber, vicepresident de SanDisk.

El llançament es produeix en un moment en el qual cada vegada més consumidors, en particular els més joves, compren cançons online descarregant-les directament de llocs com iTunes, Apple i d’Amazon.com. De fet, Apple es vanagloria que des del 2003, la botiga iTunes ha venut més de 4.000 milions de cançons.

Mentrestant, els passadissos de CD amb prou feines transitats en botigues com Best Buy s’han reduït per donar més espai a articles més populars com càmeres, telèfons mòbils i reproductors de música. A més, internet ha facilitat que molta de gent pugui compartir i intercanviar música a través de serveis on line –alguns il·legals– de manera gratuïta.

Model de negoci

SanDisk senzillament aportarà les targetes de memòria a les discogràfiques, que seran les encarregades d’omplir-les de continguts. Tenint en compte que el procés de fabricació i distribució és idèntic per a ambdós costats del nou model de negoci (fabricació i distribució de dispositius, en un cas, publicació de música digital, en l’altre), tot sembla indicar que la rendibilitat està assegurada si la idea cala entre el públic.

En aquest sentit, s’està jugant per un model obert. Per no competir amb Apple i el seu omnipresent iPod o perquè el client no senti els seus diners perduts en una targeta que no li valdria per res més, els nous "discs" duran les cançons en MP3, que es podrà tallar, copiar i esborrar, i es podran utilitzar per guardar qualsevol altre contingut, com una targeta normal.

A més, el preu serà una de les claus: entre 7 i 10 dòlars, de 5 a 7 euros, una primera estimació gens absurda tenint en compte que actualment es poden trobar MicroSDs de 4 GB per 20 euros. Per si fos poc, la música estarà codificada a 320 quilobytes per segon, una qualitat superior als arxius que es descarreguen d’internet.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.