Totes les mirades estaven posades ahir a la pista 32 de l'aeroport de Tolosa de Llenguandoc on s'anava a produir una de les majors fites de la història de la indústria aeronàutica. S'enlairava l'Airbus 380, l'avió més gran del món amb capacitat per transportar fins a 800 passatgers. El gegant de l'aire realitzà ahir el seu primer vol de prova amb un espanyol, Fernando Alonso, com a cap de vol.
Fruit de més de quinze anys de feina, el somni del super jumbo A380 es va fer realitat a les 10.29 hores locals, quan els seus gairebé 80 metres d'envergadura i els seus motors tronaren a la pista 32 esquerra de l'aeroport de Tolosa Blagnac. El que al principi es projectà com un vol rutinari de prova es convertí en un fet històric. Milers de mitjans de comunicació esperaven la instantània del primer vol del súper jumbo A380.
Davant de l'atenta mirada d'unes 50.000 persones, entre periodistes, directius d'Airbus i curiosos, l'A380 solcava el cel francès entorn de les 10.30 del matí a la primera mostra del seu poder a l'aire. La sortida es produí des de la pista denominada 'concord', ja que aquest mític avió s'enlairà d'aquest mateix lloc fa 36 anys per al seu primer vol.
El gegant d'Airbus dugué a bord tan sols sis persones, tots membres de la tripulació: dues pilots -Claude Lelaie i Jacques Rosay-, tres enginyers de vol, entre els quals es troba l'espanyol Fernando Alonso com a cap de vol, un mecànic i un enginyer-mecànic.
L'aparell A380, amb dos pisos, una envergadura de gairebé 80 metres, una llargada de 73 metres, i capacitat per transportar entre 480 i 800 passatgers, demostrà en el seu enlairament la capacitat de lideratge pròpia d'un gegant.
Les 22 rodes del tren d'aterratge, que no es recolliren just enlairar-se, van perdre el contacte amb la pista de 3.500 metres de llarg i l'aparell començà a ascendir en una maniobra que semblava gravada en càmera lenta per la impressió que ofereix el seu enorme volum. Les previsions d'aquest vol de proves és que assoleixi una velocitat de 900 quilòmetres per hora. Només en vols posteriors s'experimentarà en condicions extremes.
Airbus ha desenvolupat el primer A380 durant cinc anys, des que es llançà el projecte de construcció. La fase d'assaig del vol, abans que comencin a lliurar-se els 154 avions ja venuts, durarà un any, aproximadament. El primer aparell el rebrà Singapore Airlines.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.