Les borses europees tancaren amb pèrdues mitjanes del 2% a causa de la debilitat de Wall Street i el fort retrocés del Nikkei tot i el petit descens del preu del petroli.
Als mercats de valors internacionals hi pesa el temor d'un alentiment del ritme de creixement de l'economia dels EUA, després de les decepció per les darreres dades macroeconòmiques i pels resultats d'algunes empreses nord-americanes.
Els mercats de valors internacionals temen un estancament de l'actual ritme de creixement als EUA, després de les decebedores xifres de creació d'ocupació i el descens de la confiança dels consumidors donades a conèixer la setmana passada.
Els principals indicadors de la borsa de Nova York perdien ahir terreny a mitjan sessió, sobretot el Dow Jones, que es mantenia en mínims anuals després de la divulgació dels resultats de 3 M i del fabricant de juguetes Hasbro, que no confirmaren les expectatives.
El fort increment dels beneficis de Bank of America, un 75% duarant el primer trimestre de l'any, i del fabricant de medicaments Eli Lilly tot aportaren amb prou feines impulsos positius als mercats de valors.
A més, les tensions entre el Japó i la Xina, que arrossegaren a l'índex Nikkei al seu pitjor descens d'un dia des de maig del 2004, desencadenaren una onada de vendes als mercats de valors europeus en la sessió matinal. En la de l'horabaixa, la renda variable europea aconseguí estabilitzar-se a un nivell baix en el qual presentà moviments laterals.
L'elevat nivell del preu del petroli és un dels responsables principals d'aquesta incertesa econòmica, ja que el descens d'ahir a penes contribuí a frenar la tendència venedora als mercats de valors europeus.
El preu del barril de cru Brent, de referència a Europa, per al lliurament de maig, costava en les darreres hores de negociació d'ahir 48'69 dòlars al mercat de Londres.
El preu del cru de Texas, de referència als EUA, es pagava a Nova York a 50'7 dòlars el barril, una mica més que al final de la sessió de divendres. El sector automobilístic va caure a Europa un 2'5 per cent per la fallida de Rover i pels rumors sobre una ampliació de capital a la Fiat.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.