Cheney compara la lluita global contra el terrorisme amb la Guerra Freda

La Casa Blanca continua fent campanya per justificar el conflicte bèl·lic iraquià

Cheney defensa els atacs preventius per fer front al terrorisme

TW
0

El vicepresident dels Estats Units, Dick Cheney, comparà ahir la lluita global contra el terrorisme amb l'inici de la Guerra Freda en els anys 50, dins de la campanya política de la Casa Blanca per justificar la invasió de l'Iraq. «Només els Estats Units seran capaços de dirigir el món en una era de perills per tenir més seguretat i pau, i només una política d'atacs preventius contra grups i estats terroristes, com en el cas de l'Iraq de Saddam Hussein, permetrà aconseguir aquest objectiu» afirmà el vicepresident.

Cheney argumentà que el debat sobre la lluita antiterrorista «és el més transcendental des dels primers dies de la Guerra Freda i des que es va aconseguir un compromís nacional per afrontar els perills del comunisme». El discurs del vicepresident, representant de la línia més dura i conservadora de l'administració del president George W. Bush, forma part de la campanya política de Washington per tractar de defensar els motius i les conseqüències de la invasió de l'Iraq.

La campanya, que va obrir dimecres la consellera de Seguretat Nacional, Condoleezza Rice, i la va continuar dijous el propi Bush, cerca contrarestar les crítiques a la postguerra iraquiana, que ha provocat un significatiu descens de popularitat del president. El constant augment de morts entre les tropes dels Estats Units, l'alt cost econòmic de la postguerra i la incapacitat de trobar les armes de destrucció massiva han posat la Casa Blanca contra la paret. Bush defensà dijous, en complir-se sis mesos des de l'inici de la invasió anglo-nord-americà, els progressos aconseguits a l'Iraq i va dir que la situació en aquest país «és molt millor» del que es diu.

El president dedicarà avui el seu discurs radiofònic dels dissabtes a reforçar aquesta línia argumental i el proper dilluns donarà entrevistes a mitjans de comunicació regionals per portar als ciutadans un missatge que no cala en els principals mitjans de premsa nacionals. La Casa Blanca considera que les grans cadenes de televisió i els diaris més influents només ofereixen la cara negativa de la situació a l'Iraq i no reflecteixen les millores del dia a dia.